۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶

دبیر کانون تفکر شهر هوشمند:

شهر هوشمند با جلب مشارکت شهروندان محقق می شود

شهر هوشمند با جلب مشارکت شهروندان محقق می شود

یزد- دبیر کانون تفکر شهر هوشمند با تاکید بر لزوم جلب مشارکت مردم در راستای تحقق شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند با جلب مشارکت شهروندان محقق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جهانگرد ظهر امروز در نشست هم اندیشی شهر هوشمند با حضور هیئتی از اتریش در دانشگاه یزد به تشریح فعالیت های انجام شده در کانون تفکر شهر هوشمند پرداخت و اظهار داشت: شهری نوآور است که از تکنولوژی آی.تی برای رقابت بیشتر و ارائه خدمات بهره می برد و فضا را برای شهروندان و ساکنان جذابتر می کند.

وی با بیان اینکه دومین تمرکز این کانون جلب مشارکت شهروندان است، ادامه داد: با نظارت شهروندان منابع شهر هوشمند تحت نظارت مردمی است و در تولید ثروت نیز زیرساخت های لازم را تامین خواهد کرد تا رشد مالی و رقابت فراهم شود.

دبیر کانون تفکر شهر هوشمند و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با تاکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی های دیجیتال برای بهبود دسترسی ها و ارائه خدمات عمومی است، عنوان کرد: نمی توان نسخه شهر هوشمند را به طور واحد برای همه شهرهای دنیا داشت بلکه بسته به تناسب امکانات شهر باید آن را ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: اهدافی که برای کانون تفکر شهر هوشمند در نظر گرفته شده می تواند مشارکت سایز ذی‌نفعان را تقویت کند و ایده ها و راهکارهای متعددی را برای چالش ها و مشکلات ارائه کند ضمن اینکه مطالعات را بر اساس آینده نگری داشته باشد.

جهانگرد با بیان اینکه نقشه راهی در کانون تفکر شهر هوشمند در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این نقشه چند راهبرد دارد اول اینکه تعریف کند شهر هوشمند چه ویژگی هایی دارد تا بر اساس آن اقدام شود.

وی دومین راهبرد را تعریف پروژه ها به دور از موازی کاری بیان داشت و گفت: قابلیت این نقشه تعریف پروژه های هوشمند سازی به دور از موازی کاری است و اهداف مرتبط و قابل اندازه گیری و ذسترسی را تعریف می کند.

جهانگرد با تاکید بر بومی سازی مباحث مطرح شده در این کانون اظهار داشت: برای بومی سازی اقتصاد هوشمند در این کانون، صادرات بر اساس تکنولوژی دیده شده تا تمام معیارها بر اساس ابعاد و شاخص هایی که برای شهر هوشمند است شناسایی شده و تحقق یابد.

وی اضافه کرد: در مبحث تحرک پذیری هوشمند نیز بسیاری از شاخص هایی که در تعیین زیرساخت ها دیده شده است از جمله تعداد سرانه دوچرخه های اشتراکی، تعداد سفرهای درون شهری با استفاده از وسایل عمومی، تعداد خدمات حمل و نقل عمومی که وضعیت آنلاین دارند و حتی سیستم های اشتراکی که اطلاعات کافی ارائه می کند، می تواند بهبود یابد.

وی با بیان اینکه از دیگر مباحث در این کانون، محیط زیست هوشمند است بیان داشت: برای این پارامتر نیز معیارهایی چون پایان کار، پروانه بهره برداری، سرانه مصرف انرژی، وضعیت هوای استان، زباله های شهری و بازیافت و ... دیده شده است.

کد خبر 4063407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha