۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۵

استاندار یزد:

جاده‌های مسیر تردد زائران حسینی ایمن باشند

جاده‌های مسیر تردد زائران حسینی ایمن باشند

یزد- استاندار یزد با اشاره به لزوم ساماندهی ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی و پیشگیری از حوادث احتمالی گفت: جاده های مسیر تردد زائرین حسینی باید ایمن باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در نشست ستاد اربعین اظهار داشت: این حرکت خودجوش مردمی سبب شد دستگاه های دولتی هم احساس وظیفه کنند و خدماتی را برای طیف وسیع مردمی در نظر بگیرند و پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه مردم شور و شوق خاصی دارند که به این شکل به سمت کربلای معلی در خاک عراق حرکت می کنند، ادامه داد: این نشان از پایبندی به دین و ائمه اطهار (ع) و فرصتی برای فراگیری آموزه‌ها از زندگی بزرگواران فراهم شده است.

استاندار یزد با اشاره به تجارب ارزنده به دست آمده در این سال ها گفت: باید نقایص را رفع کنیم و هر سال خدمات بهتر و مطلوب‌تری ارائه شود.

وی با بیان اینکه امسال برای دو تا سه هزار نفر از نظر تامین موکب و تغذیه با کمبود مواجه هستیم، عنوان کرد: در این رابطه جلسه ای خواهیم داشت تا برخی دستگاه ها پای کار بیایند و همکاری های خود را اعلام کنند.

میرمحمدی با اشاره به جلب مشارکت خیران افزود: همچنین باید نتیجه جلسات شهرستان ها منعکس شود و ارزیابی شود تا هر شهرستان تا چه اندازه در این زمینه اقدام کرده است.

وی با تاکید بر لزوم ایمنی در مسیرهای زائران اظهار داشت: شاید مسیر طولانی‌تر، زمان‌بر باشد اما صحت و سلامت زائران از اهمیت بالاتری برخوردار است و تلاش کنید تا مشکلی پیش نیاید.

استاندار یزد با بیان اینکه پیشنهاد شده کمک ها به صورت متمرکز انجام شود تا توزیع مناسبی صورت گیرد، ادامه داد: باید در این زمینه امور مالی برای ستاد داشته باشیم تا در هر مورد بتوان به صورت یکسان عمل کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات گذشته تصریح کرد: اینکه چرا عراق از ورود داروی هلال احمر جلوگیری کرده جای بسی تعجب است و باید هلال احمر گزارش بدهد که ممانعت شده و ما از طریق وزارت امور خارجه پیگیری کنیم.

استاندار یزد، موضوع دیگر مهم در این زمینه را برنامه اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری های واگیردار در این سفر دانست و تصریح کرد: باید برنامه مقدماتی در سطح عموم برای پیشگیری از بیماری ها مطرح شود و مقدماتی آماده شود تا زائران بیمار نشوند.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارائه خدمات به صورت عادلانه در مراکز اسکان و موکب ها اظهار داشت: برنامه ریزی شود تا در هر نقطه ای که اسکان داریم، خدمات درمانی و بهداشتی نیز ارائه شود تا زائران دچار بیماری و یا سردرگمی برای یافتن پزشک نداشته باشند.

میرمحمدی با تاکید بر لزوم آموزش در زمینه رانندگان اتوبوس های اربعین گفت: اقدام موثری است که رانندگان نیز هوشیارانه عمل کنند و مراقب باشند تا در طول مسیر خدای ناکرده دچار سانحه و آسیب نشویم ضمن اینکه ضوابط رانندگی در مسیر رعایت شود و اتوبوس های اعزامی دارای معاینه فنی باشند.

وی، همچنین با اشاره به گلایه های موجود در خصوص گرانی هزینه سفر و افزایش نرخ بلیط اتوبوس ها افزود: تمهیداتی اندیشیده شود تا در این زمینه قیمت اتوبوس ها افزایش نیابد و هزینه به مردم تحمیل نشود و عده ای سوء استفاده نکنند.

استاندار یزد با بیان اینکه لازم است مستنداتی نیز در این سفر از ارائه خدمات و برنامه های اجرایی تهیه شود، گفت: لازم است عکس و تصویر در این زمینه تهیه شود و ارائه کنیم تا وضعیت خدمات و همکاری و مساعدتی که در طول سفر در مناطق زیارتی وجود دارد، دیده شود.

کد خبر 4063688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha