۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۴۳

امام جمعه موقت تهران:

مساجد باید از استفاده تک‌بعدی خارج شوند

مساجد باید از استفاده تک‌بعدی خارج شوند

یزد ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت مسجد به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی گفت: نگاه به مساجد امروز یک نگاه تک‌بعدی است و لازم است مساجد از این وضعیت خارج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش مسجد پایگاه هدایت که در فرهنگسرای غدیر یزد با حضور ائمه جمعه و جماعات و مبلغان دینی برگزار شد، اظهار داشت: مسجد نه تنها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بلکه از زمان صدر اسلام پایگاهی برای فعالیت های دینی،‌ اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسجد برای مسلمین یک پایگاه رسمی و مقدس است، افزود: نگاه به مسجد امروز تک بعدی شده و مساجد باید از این وضعیت خارج شوند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: عده ای مسجد را فقط مکانی برای اقامه چند وعده نماز می دانند که این نگاه بیانگر آن است که مساجد در حاشیه قرار گرفته اند.

خاتمی تصریح کرد: مساجد باید به عنوان یک پایگاه مقدس مورد توجه باشند نه اینکه تنها هنگام اقامه نماز مردم در آن حضور پیدا کنند زیرا مساجد کاربردهای دیگری نیز دارند و باید از همه ظرفیت های آن استفاده شود.

وی به تشریح روایتی از حضرت علی (ع) در مورد مسجد پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) حضور در مسجد را دارای محاسن بسیاری از جمله برادری مفید و با ارزش در راه خدا، ترک گناه از ترس آبرو، علم و دانش جدید و ... برشمرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اگر کارکرد گذشته مساجد دوباره احیا شود، به نفع جامعه خواهد بود و شاید بتوان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از قبل احیا و پررونق کردن مساجد از بین برد یا کاهش داد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه، احیای مساجد و کارکرد آنها و نگاه به مسجد به عنوان یک پایگاه دینی و اجتماعی است.

خاتمی اظهار داشت: با احیای مساجد و رونق بخشیدن به این اماکن مقدس باید وظیفه خود را در برابر اسلام ادا کنیم و به خانه خدا رونق ببخشیم.

به گزارش مهر، این مراسم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مسجد با حضور ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات و جمعی از طلبه و روحانیون در فرهنگسرای غدیر یزد برگزار شد.

کد خبر 4063691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha