۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷

مسئول عتبات حج و زیارت استان یزد:

صدور ویزای اربعین از دوم مهر ماه در استان یزد آغاز می شود

صدور ویزای اربعین از دوم مهر ماه در استان یزد آغاز می شود

یزد- مسئول عتبات حج و زیارت استان یزد از صدور ویزای زائران پیاده روی اربعین از دوم مهر ماه در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران بهادر عصر امروز در نشست ستاد اربعین استان یزد با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده برای صدور ویزا اظهار داشت: تا پیش از مهر ماه صدور روادید از استان های خوزستان، مشهد، تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت برنامه ریزی کرده تا ظرف چند روز آینده ثبت نام را آغاز کند اما توصیه داریم زائران حتما از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا از حمایت های این نهاد در پیاده روی اربعین برخوردار باشند.

مسئول عتبات حج و زیارت استان یزد با اشاره به ویژگی های سامانه نام نویسی در تعیین نوع سفر گفت: نوع سفر نیز در سامانه تعیین شده و می توانند از وسیله شخصی یا سایر موارد که مشخص شده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین بیمه زائران و هزینه ویزا در این سامانه مشخص است ضمن اینکه دفتر موقت صدور ویزا در یزد با پیگیری های انجام شده به زودی راه اندازی می شود.

بهادر با بیان اینکه آمادگی داریم مانند سال ۹۴ امسال نیز خدمات صدور ویزا را ارائه کنیم، اظهار داشت: با پیگیری که امروز انجام شد مشخص شده که هزینه صدور ویزا ۴۰ دلار است و اضافه نمی شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای برقراری بیمه سفر نیز با بیمه ایران وارد قرارداد می شویم که هزینه بیمه هم به میزان پارسال است اما خدمات پزشکی آن تغییر کرده و افزایش دارد.

مسئول عتبات سازمان حج و زیارت استان یزد عنوان کرد: ثبت نام در دفاتر خدمات زیارتی در سطح استان انجام می شود که در استان ۶۳ دفتر زیارتی آماده ارائه خدمت به زائران هستند.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود نزدیک به ۵۰ هزار زائر در پیاده روی اربعین از استان نام نویسی کنند، افزود: سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۲۵ زائر اعزام کردیم که به دلیل عدم استقرار دفتر صدور ویزا برای این تعداد زائر از سراسر کشور ویزا صادر شد.

کد خبر 4063698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha