۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۶

۵ کشته و یک مجروح در تازه ترین حادثه

تردد مرگ در«ازنا- شازند»/جاده ترانزیتی درکمبود اعتبار جان می‌گیرد

تردد مرگ در«ازنا- شازند»/جاده ترانزیتی درکمبود اعتبار جان می‌گیرد

خرم‌آباد- جاده ارتباطی ازنا - شازند، از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای لرستان است؛ جاده‌ای که پس از گذشت سال‌ها از آغاز عملیات چهار خطه شدن، در پیچ بی‌پولی مانده و همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته وقوع تصادف خونین در جاده ازنا- شازند با ۵ کشته و یک مجروح، بار دیگر داغ دل مردم لرستان را از اجرایی نشدن پروژه چهار خطه ازنا- شازند و ایمن نبودن این جاده تازه کرد تا مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در واکنش به این موضوع، از عدم توجه دولت به اجرای پروژه های عمرانی انتقاد کند.

مجید کیان پور با ابراز تاسف از جان باختن ۶ نفر در حادثه اخیر جاده ازنا - شازند گفت: تصادفات در این جاده آنقدر زیاد بوده که به جاده مرگ معروف شده است.

اقدام جدی برای تکمیل چهارخطه ازنا - شازند صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه جاده ازنا به شازند به معنای واقعی جاده مرگ است، تصریح کرد: به گونه ای که در چند سال اخیر به دلیل افزایش سرسام آور تردد وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه سنگین در این محور آمار تصادفات جاده ای رشد فزاینده ای داشته که مهمترین پیامد منفی آن جان باختن و جراحت تعداد زیادی از هموطنان و شهروندان استان لرستان بوده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان تصادف اخیر جاده ازنا - شازند، افزود: در سال گذشته و سال جاری مکاتبات و مذاکرات فراوانی با وزیر راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت اما علی رغم وعده و وعیده های فراوان تاکنون اقدام جدی برای تکمیل پروژه جاده ازنا به شازند صورت نگرفته است.

کیان پور با انتقاد شدید از بی توجهی دولت به پروژه های عمرانی در استان لرستان به ویژه جاده ازنا به شازند افزود: مشخص نیست این جاده چقدر باید جان همشهری های ما را بگیرد تا دولت فکری برای تعیین تکلیف آن کند.

پروژه ازنا- شازند در ۴ سال گذشته نیمه راکد بوده است

وی با اشاره به بی مهری های دولت به توسعه و آبادانی استان لرستان در چند سال اخیر گفت: دولت حق لرستان را ادا نکرده و این موضوع ناراحتی و نگرانی مردم این استان را به دنبال داشته است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس نگاه یکسان و برابر دولت به همه استان های کشور را ضروری دانست و ادامه داد: لرستان در شعاع و کانون توجه دولت نیست و به همین سبب نیز تغییری در وضع این استان مشاهده نمی شود.

کیان پور با اشاره به عدم تحقق بسیاری از برنامه های دولت در استان لرستان تصریح کرد: اجرای برخی برنامه ها در حد یک مُسکن بوده و مشکلات استان لرستان بیش از آن است که با مُسکن های آنی درمان شوند، یکی از همین مشکلات جاده ازنا به شازند است که در چهار سال گذشته پروژه ای نیمه راکد مانده است؛ در این موضوع نیاز است دولت دوازدهم دین خود را به لرستان ادا کند.

نامه نمایندگان مرکزی و لرستان به رئیس جمهور

پروژه چهارخطه ازنا- شازند از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبوراست؛ ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

پیش از این نیز نمایندگان استان های مرکزی و لرستان در تاریخ ۷ مهر ماه سال ۹۵ با ارسال نامه ای به دفتر ریاست جمهوری خواستار رسیدگی به وضعیت جاده ازنا- شازند شدند.

در این نامه آمده بود:

کاهش تلفات جاده ای یکی از اولویت های کشور در برنامه های توسعه ای می باشد، در این میان احداث جاده ازنا - شازند به طول تقریبی ۷۲ کیومتر در محدوده استان های لرستان و مرکزی در سال ۸۴ آغاز شد و با گذشت ۱۰ سال همچنان ناتمام باقی مانده و با حدود ۷۱۰ کشته، رکورد دار حوادث جاده ای در استان های یاد شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده؛ در حال حاضر به دلیل نبود اعتبار و ردیف مناسب تعریض و بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز این محور با کندی پیش می رود، حوادث متعدد در این محور باعث شده تا خانواده های زیادی بی سرپرست و عزادار گردند، لذا با توجه به تعداد حوادث جاده ای و نبود ایمنی مناسب تردد در این محور، انتظار می رود با دستور صریح و قاطع، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را ملزم به تامین اعتبار کافی برای این محور نمایید.

همچنین در این نامه خطاب به رئیس جمهور بیان شده؛ دستور فرمایید وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی لازم برای تعریض و بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز این محور را توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دستور کار قرار دهد و در یک برنامه منسجم در حداقل زمان این مهم را به نتیجه رساند.

به هر روی، علت بخشی از تصادفات رانندگی عدم ایمنی راه ها است و جاده ازنا- شازند به عنوان یکی از پرترددترین جاده های لرستان نیازمند توجه جدی مسئولان است، جاده دوبانده ازنا- شازند با عرض نامناسب باعث بروز تصادفات متعددی در این مسیر شده است تا مردم لرستان این جاده را با نام «جاده مرگ» بشناسند.

کد خبر 4064506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha