۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۵۷

رئیس دانشگاه آزاد یزد:

تیم رباتیک یزد باید به صنعت ورود پیدا کند

تیم رباتیک یزد باید به صنعت ورود پیدا کند

یزد ـ رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به کسب موفقیت تیم رباتیک این دانشگاه در مسابقات بین ‌المللی گفت: تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد باید به صنعت ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه طباطبایی امروز در دیدار تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به کسب رتبه برتر در مسابقات بین المللی توسط این تیم اظهار داشت: این تیم باید به صنعت استان یزد ورود پیدا کند.

وی عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تنها در مسابقات رباتیک رتبه کسب کنیم بلکه باید تلاش شود ربات‌هایی نیز برای پیشرفت صنایع درست کنیم.

طباطبایی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یزد در حوزه پژوهشی پیشرفت های قابل توجهی داشته است، به تشریح برخی از این فعالیت ها پرداخت و بیان کرد: یزد برای نخستین بار در این دانشگاه اقدام به بومی‌سازی عوامل بیولوژیکی و کنه شکارگر در کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد: با بومی‌سازی این نوع کنه شکارگر به جای استفاده از سموم، می‌توان این عوامل بیولوژیکی را مورد استفاده قرار داد و عوارض سموم را حذف کرد.

طباطبایی از رسیدن این صنعت بومی به مرحله تولید و فروش خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تولید و فروش این نوع عوامل بیولوژیکی در مقادیر بسیار کم انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آم را به انبوه‌سازی برسانیم.

به گزارش مهر، تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد که چندی پیش در مسابقات بین المللی رباتیک جهان شرکت کرد توانست رتبه نخست این رقابت‌ها در رشته ربات امدادگر واقعی را از آن خود کند.

کد خبر 4064784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha