۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱ تهران:

۱۳۸ مکان مذهبی در شمال تهران ساماندهی می شود

۱۳۸ مکان مذهبی در شمال تهران ساماندهی می شود

شمیرانات- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱ تهران گفت: امسال ۱۳۸ مکان مذهبی شمال تهران با هدف ارائه بهتر خدمات رسانی به نمازگزاران و زائران، ساماندهی عمرانی و فرهنگی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کارگران پیش از ظهر دوشنبه با اشاره به روز جهانی مسجد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساجد به عنوان نهاد عبادت و مرکز تجمع مسلمین مطرح و شناخته می شوند و مهمترین و اثر بخش ترین دانشگاه‌ برای تربیت افراد برای اسلام و انقلاب است و همه محلات شهر باید از این نعمت بهره مند شوند.

وی گفت: منطقه یک دارای بیش از۱۰۰ مسجد است که تعدادی در حال ساخت و برخی در حال بازسازی و مرمت هستند و شهرداری منطقه یک این آمادگی را دارد که هر گونه نیاز به ساماندهی در مساجد را پی گیری و به انجام برساند.

معاون شهردار منطقه یک تهران افزود : با تنظیم توافق‌نامه بین مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، امور مساجد و شهرداری منطقه یک جهت کمک عمرانی و فرهنگی به مساجد و اماکن دینی ، مقرر شد در سال جاری به ۱۳۸ مسجد، حسینیه، حوزه علمیه و هیئت مذهبی در شمال تهران کمک نقدی شود.

کارگران بیان داشت: این کمک ها شامل مبلغی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برای هر یک از اماکنی است که طبق بازدیدهای مدیران اجتماعی نواحی ده گانه منطقه و درخواستهای شهروندان و شورایاران، نیاز به ساماندهی داشتند.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی در حال اجرا در این اماکن گفت : انجام تعمیرات اساسی در سرویس های بهداشتی ، آبدارخانه ، آشپزخانه ،  سیستم های گرمایشی، سرمایشی و صوتی ، رنگ آمیزی دیواره ها، ساماندهی ورودی اماکن ، کاشی کاری ، تعویض شیروانی ، لوله کشی و ... از اقداماتی است که اجرا می شود.

معاون شهردار منطقه یک تهران در پایان بهسازی ساختمان مساجد، امامزاده ها و حسینیه را از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی منطقه دانست و گفت : ‌ امسال بهسازی مساجد در صدر برنامه های اجتماعی منطقه قرار دارد که برخی از آنها به علت فرسوده و قدیمی بودن ساختمان، نیازمند نوسازی وتجدید بنا هستند.

کد خبر 4065143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha