۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل:

مساجد به عنوان مراکز تدین حفظ شوند

مساجد به عنوان مراکز تدین حفظ شوند

اردبیل – فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ضروری است در جامعه اسلامی مساجد به عنوان مراکز تدین حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل بابازاده ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام راحل با شعار مساجد به پیروزی رسیدند، تصریح کرد: مساجد به عنوان پناهگاه مسلمانان هستند.

وی افزود: تمامی حرکت ها برای پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد آغاز و به مساجد ختم شده است و در برقراری نظم و امنیت، تبادل افکار و حمایت از جبهه های جنگ مساجد نقش کلیدی ایفا کردند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان با بیان اینکه دشمن از کارساز بودن و جریان ساز بودن مساجد در هراس است، ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب تربیت شهدا در مساجد شکل گرفته و نمی توان نقش تربیتی مساجد را انکار کرد.

بابازاده به سفارش های دین اسلام به خواندن نماز به ویژه به جماعت اشاره کرد و گفت: تمامی این تاکیدات به دلیل اهمیت کارکرد مساجد است.

انتخاب ۱۶۰ مسجد برتر در اردبیل

در این مراسم معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی از انتخاب ۱۰ درصد از مساجد به عنوان الگوی برتر خبر داد.

حجت الاسلام محمد علمداری فر با بیان اینکه این مساجد در استان شامل ۱۶۰ مورد است، اضافه کرد: مساجد در شاخص هایی از جمله امام جماعت، هیئت امنا، کانون های فرهنگی، ارتباط با حوزه های مختلف و بسیج مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: متاسفانه روز جهانی مساجد در استان اردبیل مورد غفلت قرار گرفته و به همین دلیل مراسمی با هدف تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی تدارک دیده شده است.

کد خبر 4065362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha