۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

۱۰۰۰ مسجد لرستان بدون امام جماعت هستند/ ضرورت جذب جوانان به مساجد

۱۰۰۰ مسجد لرستان بدون امام جماعت هستند/ ضرورت جذب جوانان به مساجد

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: هزار مسجد لرستان بدون امام جماعت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد لرستان در سخنانی با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: تکریم و تعظیم مسجد در برنامه های امت اسلامی قرار دارد.

مسجد اولین پایگاه حاکمیتی در اسلام بوده است

وی با بیان اینکه چهار مسجد در جهان اسلام دارای اهمیت است عنوان کرد: این مساجد شامل مسجد الحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه و مسجد القصی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مسجد القصی به چند دلیل دارای اهمیت است گفت: قبله اول مسلمانان بودن، سابقه تاریخی و یاد شدن از این مسجد به عنوان مسیر سیر معراج پیامبر از جمله دلایل اهمیت بالای مسجد القصی است.

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در اسلام مسجد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است گفت: مسجد پایگاه دینی مسلمانان بوده به طوری که اولین کاری که پیامبر(ص) برای تثبیت حکومت خود در مدینه منوره انجام داد ساخت مسجد بود.

وی با بیان اینکه مسجد اولین پایگاه حاکمیتی در اسلام بوده است گفت: مسجد به عنوان محل عبادت، مرکز مشاوره دینی، محل اجتماع مسلمانان و ... بوده و محلی برای انجام کارهای دینی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی و فرهنگی بوده است.

مسجد مهم ترین مانع برای نفوذ استکبار جهانی است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسجد به عنوان خانه خدا دارای آدابی است ادامه داد: بالاترین و بهترین مکان برای بندگی خداوند و همچنین تبلیغ و نشر معارف دینی مسجد است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد اهمیت دیگری پیدا کرد و به عنوان پایگاه انقلاب و نظام شد گفت: این امر موجب شده که دشمنان نسبت به مسجد اهانت و تخریب هایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد مهم ترین مانع برای نفوذ استکبار جهانی بوده است و تنها پایگاهی بوده که جلوی نفوذ دشمن را می گیرد افزود: در کشورهای مدعی حقوق بشر اجازه ساخت مسجد داده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی مسجد را «مسجد هسته مقاومت» نامگاری کرده اند گفت: امروز مسجد به عنوان پایگاه مقاومت در دنیا مطرح است.

۱۰۰۰ مسجد لرستان بدون امام جماعت هستند

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشویق و ترغیب مردم برای ساخت مسجد بیان داشت: تعداد مساجد استان کم است و در تعداد زیادی از روستاها زمین برای احداث مسجد اهدا شده و این در حالیست که هنوز ساخته نشده اند.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۷۲ هزار مسجد وجود دارد و به ازای هر هزار نفر ۴۱ مسجد وجود دارد تصریح کرد: این در حالیست که این عدد در استان پایین بوده و کل مساجد لرستان هزار و ۶۰۰ مورد بوده که از این تعداد تنها ۶۰۰ مسجد امام جماعت دارند و هزار مسجد بدون امام جماعت هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه همچنین در لرستان ۶۰۰ تا ۷۰۰ مسجد نیمه کاره وجود دارد تصریح کرد: در این راستا باید مردم را تشویق به ساخت مسجد کرد.

آیت الله میرعمادی همچنین با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی لازم مساجد در استان رو به قبله ساخته شوند و این در حالیست که برخی از مساجد استان رو به قبله نیستند گفت: همچنین باید مسجد بر اساس معماری اسلامی ساخته شود و نمادی از هنر معماری اسلامی در آن نمایان باشد.

جوانان به مساجد جذب شوند

وی همچنین بر ضرورت تقویت کارکرد دینی مسجد تاکید کرد و ادامه داد: امور مهم مسلمانان در مسجد شکل گیرد و همچنین باید جاذبه های دینی را در مسجد ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر جذب جوانان به مساجد بیان داشت: در این راستا باید راهکارها و جاذبه های لازم پیش بینی شود.

آیت الله میرعمادی همچنین بر ضرورت پخش سه وعده اذان در مساجد استان گفت: در این راستا باید اوقاف و امور خیریه استان ورود جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از مواقع درب مساجد استان بسته است و این امر به هیچ عنوان مطلوب نیست گفت: باید با برنامه ریزی لازم از سوی اوقاف و امور خیریه استان درب مساجد در هنگام اذان به روی نمازگذاران باز باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین بر ضرورت تامین امامان جماعت مساجد استان از سوی تبلیغات اسلامی گفت: مسجد با محوریت امام جماعت معنا پیدا می کند که در این راستا باید از ظرفیت روحانیون سطح شهر به عنوان امامان جماعت مساجد استفاده کرد.

کد خبر 4065403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha