۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸

مراسم تودیع و معارفه رئیس میراث فرهنگی-۳

ایجاد میراث فرهنگی جدید برای آیندگان در دستور کار رئیس جدید

ایجاد میراث فرهنگی جدید برای آیندگان در دستور کار رئیس جدید

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی گفت: ایجاد میراث فرهنگی جدید برای آیندگان از جمله برنامه های سازمان میراث فرهنگی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع زهرا احمدی پور و معارفه علی اصغر مونسان به عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر امروز ۳۰ مرداد در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه علی اصغر مونسان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی که پیش از این مدیریت مناطق آزاد کیش را برعهده داشت گفت: میراث فرهنگی به رغم اینکه رابطه عمیق و معناداری با بدنه اصلی جامعه دارد اما هنوز جایگاه ارزشمند آن در بین مردم چندان شناخته شده نیست و لازم است داشته های میراثی خود در شهرها و استانهای کشور را شناسایی کرده و با ثبت جهانی آنها این قابلیت های تاریخی و فرهنگی را به علاقمندان جهان بشناسانیم.

وی افزود: در همین راستا برنامه هایی از قبیل احیاء میراث تاریخی کشورمان را در دستور کار قرار داده ایم. ایجاد میراث فرهنگی جدید برای آن عزیزان، ایجاد حریم امن برای اماکن تاریخی ارزشمند، بهره برداری از ظرفیت های مردمی نظیر توسعه موزه های خصوصی، فرهنگ سازی و حفاظت و بهره برداری از ظرفیت ها، اصلاح نظام نامه تعهدآور برای همه ارگان های حکومتی، نظارتی و اجرایی کشور در راستای حفظ و حراست از میراث فرهنگی، جذب سرمایه گذاران مرتبط در بهره برداری از بناهای تاریخی در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

مونسان خاطرنشان کرد: باید حمایت از صنعت گران این حوزه را در برنامه های سازمان قرار داد و با همکاری نهادهای مرتبط سعی در ارتقاء کیفی کالاهای سنتی و نحوه عرضه آن با بسته بندی جدید کرد. ایجاد شهرهای صنایع دستی، به روز رسانی و تغییر رویه از طراحی، طراحی سنتی صرف به طراحی تلفیقی امروزی، احیاء هنرهای سنتی در حال زوال و ثبت در سازمان میراث جهانی، ارائه راهکارهای توسعه بستر فروش بین‌المللی از جمله اقدامات دیگر این سازمان خواهد بود.

وی گفت: ایران براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد رتبه ۹۳ در جهان و رتبه نهم در خاورمیانه را در شاخص رقابت پذیری در سفر و گردشگری دارد که قطعاً جایگاه درخور نام بلند ایران نیست. تلاش من و همکارانم در سازمان باید در جهت ارتقای این رتبه باشد. ارتقای آگاهی عمومی و تقویت حفظ مسئولیت جامعه به منظور مشارکت در احیا و حفظ دارایی های معنوی و فرهنگ سازی برای حمایت از توریست مهمترین مسئولیت سازمان در اجرای برنامه های میان مدت و بلندمدت است که باید تلاش مجموعه سازمان در این راستا شکل بگیرد.

مونسان افزود: استفاده از رویکردهای نوین و  علمی برای بازاریابی گردشگری و جذب گردشگر از طریق شبکه های مجازی بین‌المللی باید به طور جدی در دستور کار سازمان قرار گیرد. باید با استفاده از توسعه مفهوم شهر گردشگر به عنوان مکملی برای شهر ایده آل و شهری که علاوه بر برخورداری از ویژگی های شهری دارای تسهیلات، زیرساخت ها و استانداردهایی برای گردشگرانی است که وارد آن شهر می شوند. بنابراین این اقدام یکی از برنامه های اصلی سازمان در شهرهای منتخب خود است که در شهر گردشگر محور توسعه اقتصادی و اشتغال، ارائه خدمات گردشگری و توسعه مراکز تولید و فروش خدماتی، صنایع دستی مرتبط در اماکن میراثی و قطب های گردشگری خواهد بود. از این پس مدیران باید در حضور در عرصه به مدیران ایستا و میدانی تبدیل شوند چرا که با توجه به فرصت به دست آمده باید مدیریت جهادی در این سازمان تقویت شود.

کد خبر 4065404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha