۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۱

مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

۳۷ کودک زیر سن قانون کار در کارگاه‌های یزد شناسایی شدند

۳۷ کودک زیر سن قانون کار در کارگاه‌های یزد شناسایی شدند

یزد- مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از شناسایی ۳۷ کودک زیر سن قانون کار در کارگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس امرالهی ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری یزد با موضوع حقوق کودک اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مستقیمی با کودکان ندارد اما اقداماتی از طریق خانواده ها برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در فضای مجازی انجام شده است.

وی ادامه داد: دوره ای آموزشی به مدت دو روز برگزار شد که نتایج خوبی نیز به دنبال داشت و خانواده ها با حقوق کودکان در خانه و خانواده و آسیب های فضای مجازی آشنا شدند.

مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری این دوره را در راستای تفاهم نامه با وزارت کشور و وزارت کار دانست و افزود: از معضلاتی که در گروه سنی کودکان، خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است، آسیب های فضای مجازی است که برگزاری این دوره آموزشی موثر واقع شد.

وی از دیگر اقدامات این نهاد را برگزاری و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و تفریحی دانست و عنوان کرد: در رابطه با اردوهای فرهنگی و اوقات فراغت برای فرزندان کارگر نیز در چند طرح و قالب برنامه اجرا شد که بر اساس نظرسنجی ها رضایتمندی خوبی نیز حاصل شده است.

امراللهی از دیگر فعالیت ها را آموزش های ورزشی برای فرزندان قشر زیر پوشش برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر از فرزندان ۵ تا ۱۷ سال برای رشته های ورزشی آموزش دیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات در حوزه کودک و کار اشاره کرد و افزود: در این رابطه بر اساس بازرسی های به عمل آمده، ۳۷ کودک زیر سن قانون کار در سطح کارگاه های استان یزد شناسایی شدند که کارفرمایان خاطی نیز به مراکز قضایی معرفی شدند.

مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این موضوع عمومیت زمانی ندارد و تنها در فصل تابستان که به نوعی برای اوقات فراغت و یا دلایلی مانند تامین هزینه و مخارج استفاده می کنند، اتفاق می افتد.

کد خبر 4065546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha