۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴

آغاز فاز اول مطالعات پوشش گیاهی بیابان لوت

آغاز فاز اول مطالعات پوشش گیاهی بیابان لوت

بررسی و شناسایی فلور بیابان لوت با توجه به لزوم مطالعه، تحقیق و پژوهش در راستای تکمیل اطلاعات مربوط به بیابان لوت استان و اولویت مطالعه پوشش گیاهی و جانوری این منطقه، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، «زهرا رضایی ملکوتی» مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان در این خصوص گفت: بیابان به منطقه ی وسیع و خشکی گفته می شود که پوشش گیاهی، حیات و میزان بارندگی در آن کم است. در عین حال انواع متنوع و گوناگون گیاهانی که خود را با شرایط سخت بیابان وفق داده اند بسیار ارزشمند و قابل تأمل هستند.

وی افزود: در همین راستا، با توجه به اهمیت پژوهش و مطالعه در این زمینه، پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان پس از تخصیص ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی با همکاری دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند بررسی و شناسایی فلور بیابان لوت را آغاز کرده است.

ملکوتی گفت: ثبت بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، وظیفه و مسئولیت ما را در قبال حفاظت و نگهداری از آن بسیار سنگین می کند و به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی و تاریخی، بسیار ضروری است که توجه بیشتری به اقدامات مدیریتی، حفاظتی و نظارتی لوت گردد که در این میان بیابان لوت به عنوان میراث جهانی برای پایداری و حفاظت منطقه بسیار مؤثر است.

کد خبر 4066475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha