۱ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۵۲

فرماندار تهران:

رکورد رای در انتخابات پنجم شورای شهر شکسته شد

رکورد رای در انتخابات پنجم شورای شهر شکسته شد

فرماندار تهران در مراسم تحلیف اعضای منتخب شورای پنجم شهر تهران، جزییات انتخابات شوراها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فرهادی در مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم ضمن خوشامدگویی به معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، استاندار تهران، فرمانده نیروی انتظامی پایتخت و سایر میهمانان و مقامات حاضر در جلسه گفت: این انتخابات یک انتخابات استثنایی بود که با وجود وسعت کار به بهترین شکل اجرایی شد.

وی با بیان اینکه سه هزار نفر در این انتخابات به رقابت پرداختند گفت: از میان این سه هزار نفر ۲۱ نفر که در حال حاضر در جلسه حاضر هستند انتخاب شدند.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه افزایش رای در این دوره بی نظیر بود، گفت: ما شاهد ۳۳ درصد افزایش رای بودیم که سه میلیون و ۷۰۰ رای در انتخابات شوراها به صندوق ریخته شد.

وی با بیان اینکه در تهران در هر دقیقه ۲۴۰ هزار رای به صندوق ریخته شد این موضوع را یک رکورد در تاریخ انتخابات شوراها دانست.

فرهادی ادامه داد: دو نظارت عالی توسط شورای نگهبان و مجلس در این دوره انجام شد.

فرماندار تهران ادامه داد: از ۶۷۵ مصوبه شورای چهارم ۱۳۲ مصوبه از طرفه کمیته تطبیق فرمانداری برگشت داده شده زیرا طبق قوانین فرمانداری نبود که ۹۴ مصوبه از آن توسط شورا اصلاح شده و به فرمانداری بازگشت داده شده است و ۳۸ مصوبه نیز به هیات حل اختلاف ارجاع داده شده که ۱۹ مورد آن با نظر فرمانداری به تصوب رسیده است.

کد خبر 4067033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha