۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه مطرح کرد:

بحران مالیات ستانی در کشور/ نرخ سود تسهیلات باید کاهش یابد

بحران مالیات ستانی در کشور/ نرخ سود تسهیلات باید کاهش یابد

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: شیوه مالیات ستانی در کشور ما به شیوه ای است که مرغ تخم طلا را به خاطر گوشت می کشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات باید کاهش یابد و سرمایه ها باید وارد تولید شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان کرد: درآینده نزدیک در کشور، ممکن است دچار بحران اقتصادی بشویم که آن بحران مالیات ستانی است، شیوه مالیات ستانی در کشور ما به شیوه ای است که مرغ تخم طلا را به خاطر گوشت میکشیم.

وی با اشاره به مشکلات قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ما بشدت نگران هستیم روند تصویب این قانون خوب نیست نکات مبهم آن اصلاح نشده و میتواند بحران ایجاد کند.

کاشفی گفت: در کشور فرار مالیاتی بزرگ وجود دارد اما به قشری شناسنامه دار فشار وارد می شود، مشکل اساسی در کشور قیمت بالای کالای تمام شده ایرانی در بخش صنعت و کشاورزی است. به عنوان مثال ما هزار ترفند زدیم تا صادرات مرغ و تخم مرغ را در عراق راه اندازی کنیم اما باز هم گران بود و این قیمت تمام شده به ما صدمه میزند.

وی به مشکل هزینه های بالا سری در کشور اشاره و تصریح کرد: تمام نهادهای دولتی در کشور برای انجام کارهای نظارتی و حاکمیتی خود طلب پول می‌کنند و این پول را از تولید میگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان کرد: دخالت مستقیم دولت در فضای اقتصادی را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

کد خبر 4068149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha