۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ایجاد اشتغال مصداق خدمت به مردم است/ وعده‌های دولت عملیاتی شود

ایجاد اشتغال مصداق خدمت به مردم است/ وعده‌های دولت عملیاتی شود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال و تولید اولین مصداق خدمت به مردم است، گفت: دولت وعده‌هایی که داده را عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح پنجشنبه در دیدار با کارکنان دولت در لرستان با اشاره به اینکه هفته دولت یک فرصت مغتنم و ارزشمندی است، برای بیان کارها و فعالیت هایی که دولتمردان ما در طول سال انجام می دهند، اظهار داشت: بیان خدمات دولت باعث تقویت انگیزه و امید در دل مردم است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان آنچه که باید انجام دهند و صفاتی که باید داشته باشند و الگوهایی که باید برای خدمت انتخاب کنند را مرور کنند.

وی با اشاره به اینکه بازدید از آزادراه خرم آباد- اراک و راه آهن داشتیم؛ واقعا این ها کارهای اساسی است که باید در استان اتفاق بیافتد، گفت: کارهای مهمی در حال اتفاق افتادن است که صمیمانه تشکر می کنم.

استاندار لرستان الگوی تعامل و خدمت است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه استاندار لرستان الگوی تعامل و خدمت است، الگوی تعامل است چون صبر و بردباری و صعه صدر و برخورد اسلامی ایشان برای همه مشهود است، افزود: الگوی خدمت است چون واقعا تلاش و کوشش کرد؛ اگر مقایسه کنیم با استانداران دیگر، اتفاقاتی که در استان لرستان داشته ایم اتفاقات مبارکی بوده است و این ها برای ما ارزشمند و سرمایه است.

آیت الله میرعمادی خطاب به دولتمردان با بیان اینکه باید یاد کنیم از شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید دو پرنده سبک بالی بودند که با ویژگی هایی که داشتند الگویی برای دولتمردان شدند، تصریح کرد: اولین ویژگی این دو شهید اخلاص بود؛ اخلاص به کار برکت می دهد و باعث ماندگاری کارها می شود.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر، مسئله ولایتمداری آنها بود، افزود: واقعا خود را مقلد امام می دانستند و معتقد بودند در نظام اسلامی تحت ولایت باید کار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: نام این دو شهید زنده باقی ماند و اگر بعضی افراد نام شان امروز برای جامعه ما سنگین است برای این است که در مدت کاری خودشان از ولایت فاصله گرفتند و انحراف پیدا کردند.

هرکس با ولایت باشد اعتبار و آبرو کسب می کند

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ولایت مایه سربلندی جامعه است و هرکس با ولایت باشد اعتبار و آبرو کسب می کند، ادامه داد: ویژگی دیگر این دو شهید مسئله عبادت و بندگی خدای متعال و خدمت به مردم است؛ مهم ترین رسالت دولت بندگی خدا و خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه الان دهه اول ماه ذی الحجه است، عبادت و بندگی خدا در هر زمانی نیکو است اما بعضی زمان ها بر عبادت تاکید شده است؛ یکی از آن ایام دهه اول ذی الحجه است که به عنوان ایام «معلومات» از آن یاد می شود، اظهار داشت: ما بیش از همه نیاز به بندگی خدا داریم، نباید کار اجرایی ما را از خدا دور نکند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در روایتی می فرمایند: عمل خیر، خدمت و عبادت در هیچ ایامی در نزد خدا محبوب تر از دهه اول ماه ذی الحجه نیست، تصریح کرد: برخی بزرگان نیز تعبیر می کنند که عبادت در ذی الحجه به منزله رفتن به میقات و معراج است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: دو عید قربان و غدیر و دو روز مهم عرفه و مباهله در این ماه واقع شده که اهمیت ماه ذی الحجه را می رساند؛ پیامبر می فرماید در این ماه بین خودتان و خدای تان اصلاح کنید.

اولین مصداق خدمت به مردم تلاش برای ایجاد اشتغال و تولید است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسالت دولتمردان خدمت به مردم است، این پست و مقام برای خدمت است، خدمت به مردم بر اساس روایات برترین عبادت است و در روایت داریم که «هرکس به مردم خدمت کند خداوند پاداش جهاد در راه خدا را به او می دهد»، افزود: در روایت دیگری آمده است که «خدمت به مردم مهر قبولی عبادت است»؛ لذا در اسلام رهبانیت نداریم، اگر در جامعه بودید و خدا را بندگی کردید و عبادت کردید با ارزش است. اگر در جامعه بودی و پاک بودی مهم است، اگر بیت المال را حفظ کردی معلوم است پاکدامنی.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با برشمردن مصادیق خدمت به مردم گفت: اولین مصداق خدمت به مردم تلاش برای ایجاد اشتغال و تولید است؛ امروز مصداق خدمت این است. هرکسی که برای ایجاد اشتغال و تولید قدم برداشت خدمت کرده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خدمت کردن در هر زمانی مصداق هایی دارد، امروز مهم ترین مصداق خدمت به مردم ایجاد اشتغال و تولید است، تصریح کرد: مصداق دوم برای خدمت به مردم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است؛ عمل ما چه مقدار در راستای اقتصاد مقاومتی است؟ اقتصاد مقاومتی یک نظریه و ایده فراگیر است؛ در فرهنگ تولید، اشتغال، کار و ... چقدر کار کرده ایم؟

پروژه های اقتصاد مقاومتی لرستان هم متعدد است هم متنوع

وی با تاکید بر اینکه در استان پروژه های اقتصاد مقاومتی هم متعدد است هم متنوع، ادامه داد: دشمن در جبهه اقتصادی با ما می جنگد، نمی تواند در حوزه نظامی با ما بجنگد چون موشک های ما را دیده است؛ در جبهه سیاسی هم استکبار شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: در جبهه سیاسی آمریکا به دنبال شکاف بین مردم و نظام بود و اینکه مردم در ایران نقشی ندارند، اما برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگ زرینی بود بر وجود دموکراسی و حکومت مردم بر مردم در ایران اسلامی.

آیت الله میرعمادی افزود: استکار به دنبال این بوده ایران را منزوی کند، حضور شخصیت های مختلف دنیا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری توطئه استکبار را شکست داد، امروز بدون ایران نمی توانند هیچ تصمیمی در منطقه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصداق های خدمت تلاش برای تحقق وعده های دولت و رئیس جمهور است، وعده های دوران انتخابات و ۴ سال خدمت دولت یازدهم و پروژه های نیمه کاره را باید پیگیری کرد، اظهار داشت: نمی شود سرمایه و پول مملکت روی پروژه ای هزینه شده باشد و بگوییم دیگر کاری نداریم، باید به ثمر برسند.

وعده ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل عملی شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در سفرهای استانی دولت مصوباتی داشته است که باید تلاش کنیم آنها را عملیاتی کنیم، باری که در دولت یازدهم به زمین مانده را در دولت دوزادهم به ثمر برسانیم، تصریح کرد: الان آغاز فعالیت دولت مصادف شد با برنامه ششم توسعه، باید این برنامه را بومی سازی کنیم.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: باید تلاش کنیم وعده هایی که داده شده را عملی کنیم، رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل را داده است که باید عملی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز خدمت این است که این وعده ها اجرایی شود، تصریح کرد: مردم باید به دولت اعتماد کنند و اعتماد به دولت، اعتماد به نظام اسلامی خواهد بود، اعتماد سازی کار مسئولان و مدیران است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق خدمت حفظ وحدت و انسجام و هم افزایی برای پیشرفت است، اگر طبل تفرقه و اختلاف را می زنیم خدمت نمی کنیم، کسانی که دائما ایجاد تفرقه و اختلاف می کنند به جامعه خدمت نمی کنند و مانع پیشرفت جامعه هستند، افزود: این چیزهای سطحی و اندک و برخی بهانه جویی ها را کنار بگذاریم و کمک کنیم و هم افزایی کنیم، این هم افزایی باعث ارتقا توانمندی ها می شود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: در حوزه فرهنگ مسئولیم، دولت در این حوزه شعارهایی داده که باید آنها  راعملی کند.

کد خبر 4068244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha