۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳

استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم توجه به اقتصاد دریامحور برای ایجاد فرصت های شغلی در گیلان

لزوم توجه به اقتصاد دریامحور برای ایجاد فرصت های شغلی در گیلان

رشت-استاندارگیلان بااشاره به ظرفیت استان درحوزه دریایی وپرورش ماهی ،تأکید کرد: باید توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد دریامحور و بهره گیری ازتوانمندی های شیلاتی درراستای ایجاد اشتغال درگیلان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به افزایش جمعیت سالمند، اظهار کرد: توجه به این حوزه و داشتن برنامه بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید برلزوم توجه به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، افزود: امروز نیازمند بهره گیری از توان و نیروی جوان در رأس امور مدیریتی استان گیلان هستیم که مدیران باید به این حوزه توجه بیشتری کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در طی چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال از مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم مطرح شده که مسئولان در سطح استان نیز باید در این راستا گام بردارند.

وی در ادامه به جایگاه دریای خزر و نقش دانشگاه گیلان به عنوان یک نهاد علمی در زمینه بهره برداری سیاسی و اقتصادی از پتانسیل و ظرفیت های این دریا اشاره و تصریح کرد: تقویت دانش فنی در حوزه اقتصاد دریایی باید در اولویت و مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی آبزی پروری در استان گیلان نقش بسزا و تأثیرگذاری دارند، یادآورشد: باید این مراکز تقویت شده و در راستای آبزی پروری و مصرف ماهی در استان فرهنگ سازی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید در کنار فرهنگ سازی در زمینه مصرف ماهی قیمت آن نیز کنترل شود، اظهار کرد: ظرفیت وجود آب پشت سد سفیدرود و آب بندان‌های استان فرصتی مناسب برای توسعه اشتغال به ویژه در این حوزه در گیلان ایجاد کرده است.

استاندار گیلان به اهمیت و توجه جهان به پرورش ماهیان خاویاری اشاره کرد و افزود: استان گیلان نیز با توجه به ظرفیت هایی که در این حوزه دارد باید به این موضوع به صورت جدی توجه داشته باشد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به موضوع اقتصاد دریا محور و توانمندی های  شیلاتی، گفت: انتظار می رود با تعامل و همکاری همه مسئولان بتوان ضمن تقویت بخش‌های تولیدی در این حوزه بخشی از مشکل اشتغال جوانان را از طریق دریا برطرف کنیم.

کد خبر 4068358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha