۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ پروژه آبرسانی/وجود تاسیسات آب در۱۴۰۰روستا

افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ پروژه آبرسانی/وجود تاسیسات آب در۱۴۰۰روستا

یاسوج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در استان کلنگ زنی و افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  فیض اله پاسره صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی دو سال اخیر مبالغ بسیار مناسبی از محل صندوق توسعه،  برای رشد  و آبادانی روستاها تخصیص داده شد  و به ویژه در زمینه آبرسانی اقدامات خوبی محقق شد.

پاسره گفت: از این اعتبارات حدود ۳۸۱ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد که با پروژه هایی که تعریف کردیم،   پیشرفت خوب و قابل قبول مجتمع ها و پروژه های آبرسانی در سطح استان را شاهدیم، و تقریباً تمام این بودجه جذب و تزریق شد.

پاسره تصریح کرد: از ۱۶۷۶ روستای استان قریب به ۱۴۰۰ روستا دارای تاسیسات آب هستند و همچنین  ۱۸ مجتمع آبرسانی و ۸ پروژه تک روستایی برای استان تعریف شد که قریب به ۴۷۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: همچنین علاوه بر  عملیات اجرایی و عمرانی، در زمینه سلامت آب اقداماتی در این چند سال برنامه ریزی شد.

پاسره با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای سلامت آب گفت: تجهیز مخزن های آب روستایی به روش نوین گند زدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام در راستای سلامت بهتر و همچنین خطرات کمتر عملیاتی شد و هم اکنون ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام در سطح استان نصب شده  است، که تلاش داریم  این روش را برای کل استان و همه مخازن آب روستایی اجرا کنیم.

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: همچنین  مطالعه و تحقیق در خصوص سلامت آب و  بررسی و ارزیابی مستمر سلامت و کیفیت آب همواره در دستور کار بوده و در این زمینه نیز یکی از بزرگترین آزمایشگاه های آب وفاضلاب دربین شرکت های آب وفاضلاب روستایی  کشور با پیشرفت بالای ۹۰ درصد با بهترین و مدرن ترین تجهیزات آماده بهره برداری است.

وی افزود: لازم به ذکر است که  اخیراً اقدام به  خرید دستگاه جی سی مس نمودایم واین دستگاه قادر به سنجش الاینده های عالی و سموم  است و یکی مدرنترین وسیله های مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است

پاسره با اشاره به تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه خاطر نشان کرد: تحقق  اقتصاد مقاومتی و  مبارزه جدی با فساد مبحث دیگری بود که با توجه به اهمیت و حساسیت آن و به ویژه تاکیدات رهبر معظم  انقلاب در شرکت آب و فاضلاب روستایی دنبال کردیم و در این زمینه علاوه بر بررسی فعالیت ها و کاهش هزینه ها، برون سپاری خدمات، بستن گلوگاه های فساد با بهبود نظارت ها و محول شدن بسیاری از فرایندهای خرید تاسیسات آب خود، به پیمانکاران، اجرای نظارت های مستمر، رعایت  اصول و استاندارد در اجرای پروژه ها، الزام به خرید کالا و تجهیزات با کیفیت بالای ساخت داخل و مواردی از این قبیل انجام شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان بیان کرد: یکی از مشکلات روستائیان و گلایه مندی آنها قرائت کنتورها بود که در این زمینه برای اولین بار در استان قرائت سیستمی، صدور و پرداخت در لحظه با حساسیت بالا و خطای بسیار پایین  برای اطمینان روستائیان و هم برای کاهش هزینه های مردم و کاهش هزینه های دولت اجرا شد و هم اکنون حدود ۱۳۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

پاسره تصریح کرد: صرفه جویی و اصلاح شبکه ها برای جلوگیری از هدر روی آب ضروری است.

وی افزود: هدر روی آب در ایران و  همچنین استان ما بالا است و بخشی از این به مسئولان برمی گردد که باید با اصلاح شبکه و تنظیم فشار آب از هدر روی جلوگیری کنند و بخشی هم به مردم برمی گردد که باید با رعایت الگوی صحیح مصرف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر به کاهش هدر روی آب کمک کنند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما انشعابات غیر مجاز است و این مشکل به تاسیسات آبی مردم صدمه  وارد می کند  و همچنین هدر روی آب را ایجاد می کند، که  در این خصوص در سال ۹۵ قریب به ۳۵۸۴ انشعاب غیر مجاز شناسایی و برخورد شد و در این چند ماهه نیز بیش از ۱۷۰۰ مورد شناسایی این دست انشعابات را داشتیم.

پاسره گفت: هم اکنون حدود ۵۹ هزار مشترک آب روستایی در استان داریم که با تمام توان و با وجود همه کمبودها، تلاش در آبرسانی سالم و پایدار به آنها خواهیم داشت و از طرفی سایر روستا ها نیز که به نوعی و به هر ترتیب تحت پوشش نیستند را نیز رصد میکنیم و به آن عزیزان نیز هر موقع که درخواست کنند خدمات رسانی خواهیم داشت.

پاسره با  یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات نظام است، که با وجود آمد و رفت دولت های متعدد همچنان به دنبال ایجاد شرایط مناسب تر برای مردمش است.

کد خبر 4069107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha