۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۹

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذای شهرستان قرچک مطرح شد؛

تعیین دو نقطه عرضه دام برای عید قربان در قرچک

تعیین دو نقطه عرضه دام برای عید قربان در قرچک

قرچک- معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک از تعیین دو نقطه عرضه دام برای عید قربان در قرچک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جعفری صبح شنبه در جلسه   کارگروه سلامت و امنیت غذای شهرستان قرچک ضرورت تشکیل جلسه را با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و انجام آیین مذهبی ذبح دام مورد تاکید قرار داد و از ادارات عضو کارگروه خواست با انجام هماهنگی های لازم با شبکه دامپزشکی شهرستان شرایطی فراهم آورند تا ضمن تشدید نظارت های لازم بر ذبح دام، این ایام بدون بروز مشکلات سپری شود.

وی در ادامه به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از بیماری های مشترک دام و انسان تأکید و دو نقطه از شهرستان را برای عرضه و ذبح دام تعیین کرد که در این راستا بایستی شهرداری، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و اداره دامپزشکی وظایف خود را انجام دهند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک در ادامه به وضعیت جمع آوری فاضلاب در شهرستان قرچک اشاره کرد و افزود: درصورت مشاهده آبیاری صیفی جات با فاضلاب، بایستی ضمن برخورد با خاطیان، محصولات تولیدی بخصوص صیفی جات از بین رفته و نظارت ها تشدید گردد.

در ادامه جلسه نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک به لیست کالاهای آسیب رسان ماده ۳۷ ابلاغی از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: با توجه به تمرکز وزارت بهداشت بر مبارزه با بیماری های غیرواگیر، کلیه ادارات بایستی لیست کالاهای آسیب رسان را از طریق امکانات اطلاع رسانی خود، به آگاهی مردم برسانند.

حسین لیاقت دار گفت: همچنین آموزش و پرورش با توجه به شروع سال تحصیلی، به منظور جلوگیری از عرضه برخی از این کالاها در بوفه مدارس، نظارت بیشتری اعمال کند.

بر اساس این گزارش، دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذای شهرستان قرچک به ریاست علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و اعضای کارگروه با دستور کار برنامه ریزی لازم به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو با انجام نظارت های لازم بر ذبح دام با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و اعلام لیست کالاهای آسیب رسان ماده ۳۷ بررسی وضعیت آبیاری صیفی جات با فاضلاب تشکیل شد.

کد خبر 4069171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha