۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۰۲

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

توسعه صنعتی در مناطق محروم استان مرکزی ضروری است

توسعه صنعتی در مناطق محروم استان مرکزی ضروری است

اراک- نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: شهرستان ها و نقاط محروم استان مرکزی نیاز به توسعه صنعتی دارند و نمی توان پیشرفت منطقه ای را ملاک ارائه آمار برای توسعه صنعت استان قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی عصر یک شنبه در نشست هم اندیشی با مدیرعامل و مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در حوزه صنعت کشور بیشترین اراضی در اختیار استان مرکزی است و در این زمینه رتبه اول را دارد که البته این جای تعجب ندارد چرا که استان مرکزی از دهه های گذشته ظرفیت خوبی در حوزه صنعت داشته و قطعا این ظرفیت باید روز به روز گسترش یابد.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته در مقایسه با رشد دیگر استان ها، استان مرکزی در رشد و توسعه صنعتی رتبه خود را از دست داده است که باید به آن رسیدگی شود تا آینده بهتری را برای این استان رقم بزند و در این زمینه می توان از بحث تنوع صنعت در استان مرکزی بهره گرفت.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: همچنین در کنار وجود تعداد بالای واحدهای کوچک و متوسط در استان مرکزی، وجود واحدهای بزرگ صنعتی که به عنوان صنایع مادر شناخته می شوند می تواند ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه و تولید ثروت در استان مرکزی ایجاد کند.

کریمی خاطرنشان ساخت: رسالت مدیران صنعتی در حوزه صنعت استان مرکزی بسیار خطیر است و باید به گونه ای عمل شود که شرایط مناسبی برای متقاضیان سرمایه گذاری های صنعتی در استان و به ویژه شهرستان اراک به عنوان قطب صنعت استان فراهم شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از چرخه و زنجیره تولید به نحو بهتری بهره برده و میزان فرآوری معادن را بالا ببریم تا به صورت خام از استان مرکزی خارج نشوند، چرا که تولید محصول جدید از این مواد اولیه ارزش افزوده به همراه دارد و رشد ارزش افزوده بسیار مهم است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تشریح کرد: در استان مرکزی قطب تولید صنعتی ساوه به علت نزدیکی به پایتخت از مزیت نسبی برخوردار است اما نباید این به همان شهرستان محدود شود و اگر چه سخت است اما باید بستر سازی مناسب در دیگر نقاط استان انعکاس توسعه در حوزه صنعت را به ما نشان دهد.

کریمی گفت: به عنوان مثال شهرستان های کمیجان و خنداب از شهرستان های محروم در این زمینه هستند که با معرفی ظرفیت ها به سرمایه گذاران می توان در این امر موثر واقع شد که هم تولید اشتغال و هم ثروت خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی توسعه صنعتی کشور است که باید مقتصدانه به استفاده بهینه از آن پرداخت و یکی از راه حل های این مشکل استفاده از پساب فاضلاب های شهری و همچنین صنعتی است که به چرخه تولید بازمی گردد.

کد خبر 4071188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha