۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۵۲

بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

برق رسانی به روستای صعب‌العبور «ترکلان» اهر

برق رسانی به روستای صعب‌العبور «ترکلان» اهر

اهر- مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اهر از برق رسانی به روستای صعب‌العبور «ترکلان» اهر خبر داد و گفت: بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این اتفاق انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم تاروردی پور شامگاه دوشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های برق‌رسانی شهرستان اهر، اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت ۱۲ پروژه برق‌رسانی در شهرستان اهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت که برای این پروژه‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه روستای ترکلان از توابع شهرستان اهر دارای نعمت برق شد، افزود: برای اجرای پروژه برق‌رسانی به روستای ترکلان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص‌یافته بود که این پروژه را از اوایل سال جاری آغاز کردیم و امروز به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید و ساکنین این روستا از نعمت برق بهره‌مند شدند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اهر ادامه داد: روستای ترکلان به لحاظ قرار گرفتن در منطقه‌ای صعب‌العبور و دورافتاده با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران و اهالی روستا از نعمت برق بهره‌مند شد این پروژه در حالی اجرا شد همکاران سخت‌ترین شرایط را تجربه کردند.

تاروردی پور بابیان اینکه زندگی بدون داشتن نعمت برق معنا و مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: هر چند تعداد جمعیت روستای ترکلان کم است و به‌تبع آن مصرف برق نیز پایین خواهد بود ولی نیاز به فرهنگ‌سازی در مصرف برق و صرفه‌جویی داریم.

گفتنی است روستای ترکلان از توابع شهرستان اهر در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور قرار گرفته است که با گذشت سی و نه از پیروزی انقلاب اسلامی و با همت مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان اهر چهار خانوار ساکن این روستا از نعمت برق بهره‌مند شدند که برای برق‌رسانی به این روستا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

توجه دولت به مناطق محروم

معاون فرماندار اهر نیز در این آیین گفت: به اعتقاد بنده مهم‌ترین پروژه هفته دولت برق‌رسانی به روستای ترکلان بود که تاکنون از نعمت برق بی‌نصیب بودند دولت وقتی برای روستای همچون ترکلان که شاید زیر ۵ خانوار است بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند.

مدد سمندری اظهار کرد: یکی از افتخارات مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی بازدید و رسیدگی به مشکلات محروم و دورافتاده در جای‌جای کشور است و این رسیدگی‌ها به مشکلات مناطق محروم از وظایف رئیس‌جمهور گرفته تا ما سربازان نظام است.

معاون فرماندار اهر ادامه داد: برق‌دار شدن روستای صعب‌العبور و دورافتاده‌ای چون ترکلان بعد از گذشت سال‌ها زندگی بدون برق ضمن اینکه جای بهره‌مندی اهالی روستا از نعمت برق جای خوشحالی دارد بلکه زندگی بدون برق ساکنین نیز دردآور بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به مناسبت هفته دولت نزدیک به ۵۰ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: اغلب این پروژه‌ها یا به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ زنی شده و یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید ارائه خدمات به مردم ساکن در مناطق محروم و دورافتاده است.

سمندری ادامه داد: به اعتقاد بنده مهم‌ترین پروژه هفته دولت برق‌رسانی به روستای ترکلان بود که تاکنون از نعمت برق بی‌نصیب بودند دولت وقتی برای روستای همچون ترکلان که شاید زیر ۵ خانوار است بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند اگر به‌عنوان سرانه حساب کنیم دولت تدبیر و امید برای هر خانوار این روستا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و این اقدام دولت نشان توجه به مناطق محروم دارد.

معاون فرماندار اهر در پایان با تأکید بر اینکه جامعه روستایی و عشایری پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستند، خاطرنشان کرد: روستائیانی همچون اهالی روستای ترکلان با وجود این‌که در دورافتاده‌ترین نقطه از شهرستان ساکن هستند ولی با دامداری و تولید لبنیات چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آوردند.

کد خبر 4072342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha