۷ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۹

معاون میراث‌فرهنگی هرمزگان:

سامان‌دهی بافت تاریخی سفین کیش شهریور ۹۶ به پایان می‌رسد

سامان‌دهی بافت تاریخی سفین کیش شهریور ۹۶ به پایان می‌رسد

بندرعباس - معاون میراث‌فرهنگی هرمزگان گفت: طرح سامان‌دهی بافت تاریخی سفین کیش که از ابتدای اردیبهشت آغاز شده بود پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از میراث فرهنگی هرمزگان، اشکان مختاری بیان داشت: که طرح سامان‌دهی بافت تاریخی سفین در جزیره کیش که از ابتدای اردیبهشت ۹۶ آغاز شد و شامل تهیه و تدوین ضوابط و مقررات منظر عمومی، معابر و سامان‌دهی بافت تاریخی محله سفین‌ است تا پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد.

مختاری گفت: به منظور حفظ ارزش‌های موجود در بافت تاریخی محله سفین تهیه و تنظیم پرونده ثبت و حریم بافت محله سفین در دست اجرا و پیگیری است.

او افزود: در این اقدام سیر تحول تاریخی و بررسی کامل ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی، ویژگی‌های کالبدی و ساختاری و همچنین معرفی ارزش‌های طبیعی، اکولوژیک و معماری مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد که حاصل آن تهیه و تدوین ضوابط و مقررات منظر عمومی، معابر و سامان‌دهی بافت تاریخی محله سفین کیش خواهد بود.

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان تأکید کرد: در این پروژه علاوه بر تعیین ضوابط اختصاصی حریم بافت تاریخی سفین الگوهای معماری و بناهای با ارزش تاریخی‌فرهنگی شناسایی خواهد شد و پس از مرحله شناسایی و مستندنگاری، بر اساس اطلاعات موجود در پروژه ضوابط اجرایی بافت و ثبت تک بناهای تاریخی بافت و نیز مرمت و حفاظت بخش های آسیب دیده در اولویت اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: سفین یکی از محلات قدیمی و دارای معابر و خطوط شکل‌گیری بافت شهری کیش است که هم اکنون بخش عمده بومیان جزیره در محلات جدید و قدیم سفین زندگی می‌کنند. این محلات که محدوده‌ای به مساحت تقریبی ۲۸ هکتار را در برگرفته دارای بافت تاریخی و بناهای ارزشمند تاریخی هستند.

کد خبر 4072463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha