۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴

جوادی در گفتگو با مهر:

وزارت ورزش تاکنون چه گُلی بر سر کشتی زده است؟

وزارت ورزش تاکنون چه گُلی بر سر کشتی زده است؟

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: وزارت ورزش در این مدت چه گُلی بر سر کشتی زده که حالا این چنین با شتاب و جدیت پیگیر ناکامی هاست.

ابراهیم جوادی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال های گذشته کشتی افتخارات بزرگی همچون قهرمانی ملی پوشان کشتی آزاد و فرنگی در جهان و مدال آوری در المپیک داشته، اما وزارت ورزش در این سالها چه گلی بر سر فدراسیون کشتی زده است؟

وی تصریح کرد: کشتی گیران و مربیان ما که این همه افتخارآفرینی کردند هنوز با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند که حالا وزارت ورزش باید پاسخگو باشد و بگوید برای آنها چه کرده است.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد عملکرد تیم ملی در جهانی فرانسه اظهار داشت: کشتی گیران ما با اشتباهات فردی در ثانیه های پایانی، نتایج را واگذار کردند و اگر آن اشتباهات نبود، جندین مدال در رقابت های جهانی کسب شده بود.

دارنده مدال برنز المپیک ادامه داد: البته ما به دنبال رعایت کردن فرآیند و پشتوانه سازی بودیم وگرنه اگر کشتی گیرانی همچون حسن رحیمی، کمیل قاسمی و مسعود اسماعیل پور به رقابت ها اعزام می شدند، قطعا دیگر چنین مسائلی نبود، اما از طرف دیگر دستمان در المپیک ۲۰۲۰ خالی می ماند.

جوادی اظهار داشت: نگاه فدراسیون به المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و برخی نفراتی که امروز در مسابقات به نظر موفق نیستند در سال های آینده حتما افتخارآفرین خواهند بود.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان تصریح کرد: وزارت ورزش که این همه دم از نتایج کشتی می زند چه کاری برای این کشتی انجام داده است. مبلغی که وزارت ورزش به فدراسیون پرداخت کرده چند درصد از هزینه های کشتی گیران بوده؛ این مسائل باید روشن شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شاهد مسائل سیاسی در این قضیه هم هستیم. تیم های کشتی ما قهرمان جام جهانی می شوند و آمریکا را شکست می دهند، اما رئیس جمهور برای دیدار با آنها وقت نمی گذارد، تیم کشتی فرنگی جوانان برای اولین بار قهرمان جهان و تیم بزرگسالان نیز نایب قهرمان شده، اما دریغ از یک تبریک؛ در حالی که بلافاصله برای والیبال یا فوتبال پیام تبریک صادر می شود.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: کشتی ورزش اول ایران است و در المپیک ها همیشه برای ایران افتخارآفرین بوده، اما اینگونه نگاه‌های دوگانه و سیاسی کاری، باعث دلسردی افراد دلسوز می شود که امیدوارم اینگونه رفتارها را در ورزش کشورمان شاهد نباشیم.

کد خبر 4072772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha