۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

موقوفات قرآنی در کشور مغفول مانده است

موقوفات قرآنی در کشور مغفول مانده است

یزد ـ رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفات قرآنی در کشور مغفول مانده و سهم کمی از موقوفات به موارد قرآنی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: ضلع سوم فعالیت‌های سازمان اوقاف به موازات خدمتگذاری به امامزادگان و توسعه و احیای موقوفات، خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم است.

وی بیان کرد: در همین راستا برگزاری مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی از مرحله شهرستانی تا بین المللی پس از پیروزی انقلاب بر عهده اوقاف بوده است.

حسینی همچنین با اشاره به طرح های حفظ  قرآن کریم سازمان اوقاف در سطح کشور یادآور شد: ستاد ملی طرح حفظ در سازمان اوقاف شکل گرفته و مرکز تربیت مربی حفظ، مرکز حفظ مجازی و تربیت حافظان قرآن کریم را در سال های اخیر ایجاد کرده است.

وی همچنین از برگزاری مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه خبر داد و افزود: مسابقات از یازدهم شهریور به مدت دو هفته در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

حسینی همچنین تاکید کرد: مسابقات قرآنی در طول این سال هایی که تاکنون برگزار شده است، تنها کارکرد تبلیغی و ترویجی نداشته بلکه در عرصه سیاسی نیز ایفای نقش کرده به ویژه در بخش بین‌المللی موازنه‌ای را در جهان اسلام برقرار کرده است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نمادسازی، تصویرسازی و ایجاد تحرک قرآنی در فضای جلسات و محافل را از دیگر آثار و کارکردهای مسابقات قرآن کریم برشمرد.

وی همچنین اظهار داشت: امروز موقوفات قرآنی سهمی کمتر از دو درصد را به خود اختصاص داده اند که باید در این زمینه بیش از گذشته فعالیت های تبلیغی صورت پذیرد.

حسینی یکی از راهکارهای موثر در توسعه وقف های قرآنی را ایجاد وقف مشارکتی قرآنی دانست و افزود: برای اینکه در امر حفظ، آموزش و پژوهش قرآن برنامه ریزی صورت پذیرد، نیازمند موقوفات قرآنی برای پشتیبانی اقتصادی طرح‌ها و برنامه هستیم.

وی ادامه داد: همه این برنامه ریزی‌ها و قرائت و حفظ قرآن به عنوان مقدمه ای برای رفتار قرآنی، اندیشه و زندگی قرآنی است.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، جمعی از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همچنین واقفان قرآنی و فعالان قرآنی استان یزد مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 4074072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha