۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴

مشاور دولت جمهوری تاتارستان:

نظام آموزش اسلامی در روسیه به طور کامل سازماندهی نشده است

نظام آموزش اسلامی در روسیه به طور کامل سازماندهی نشده است

مینتیمر شایمی یف مشاور دولت جمهوری تاتارستان گفت: نظام آموزش اسلامی در روسیه به طور کامل سازماندهی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر،  مینتیمر شایمی یف مشاور دولت جمهوری تاتارستان اظهار داشت که فعالیت آکادمی اسلامی بولگار می بایست اسلام سنتی را تقویت کند. در گزارشی که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در اختیار ما قرار داده آمده است: مینتیمر شایمی یف مشاور دولتی جمهوری تاتارستان، ایرینا باکاوا دبیر کل یونسکو را در سفر به بولگار همراهی کرد.

وی گفت: متاسفانه، نظام آموزش اسلامی در روسیه به طور کامل سازماندهی نشده است.  نظام آموزش پراواسلاو به طرز معجزه آسایی هنوز حفظ شده است، اما هنوز خیلی کارها می بایست انجام بگیرد. همانگونه که پیامبر می فرمایند، در اسلام برای آموزش و دانش اهمیت بساری قائل شده است. 

وی تاکید کرد: می بایست نظام آموزش اسلامی را سازماندهی کرد.

مینتیمر شایمی یف با اشاره به اهمیت ایجاد آکادمی اسلامی بولگار گفت:  ما در حال توسعه هستیم و می بایست به جلو حرکت کنیم. نظام آموزش اسلامی ضروری است. علی الخصوص اینکه ما شاهد این امر هستیم  که چه گرایش ها و شاخه هایی به وجود آمده است که در اثر آن تضاد، جریانات و عقاید مختلف دردرون جامعه اسلامی بوجود آمده است و شاهد هستیم که منجر به چه عواقبی می شود. روسیه کشوری با ادیان و ملیت های گوناگون است و  ایجاد آکادمی اسلامی بولگار می بایست در جهت تقویت اسلام سنتی فعالیت نماید. مهم است که در جهان جنگ وجود نداشته باشد، جنگ هایی که خود مسلمانان نیز از آن صدمات بسیاری دیده اند، این ضرورت حس می شود که با پیروان دیگر ادیان نیز زندگی مسالمت آمیز داشت.

به گفته وی ساکنین جمهوری تاتارستان فارغ از هر گونه تعلق ملی و مذهبی قرون متوالی است که در آرامش و دوستی با هم زندگی  می کنند.

وی افزود: بولگار سرزمینی است که در آن به طور داوطلبانه اسلام را پذیرفتند و ایجاد آکادمی اسلامی در این خاک اهمیت دینی و اخلاقی دارد.

کد خبر 4074199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha