۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد:

اختصاص ۲۱ هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد

اختصاص ۲۱ هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد

ایرانشهر - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال بودجه اشتغال از سوی مجلس شورای اسلامی به کمیته امداد اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح صبح امروز در سفر به شهرستان ایرانشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال بودجه اشتغال از سوی مجلس شورای اسلامی به کمیته امداد اختصاص داده شده است که نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از صندوق توسعه ملی نیز سهم بسیار خوبی به کمیته امداد اختصاص یافته است، افزود: با استفاده از یک و نیم میلیارد دلار اعتبار صندوق توسعه ملی در ۵ ماهه نخست امسال و تاکنون به میزان کل سال گذشته به جز وام اشتغال از طریق تاسیس صندوق قرض الحسنه در استان وام ضروری نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های فراوانی است، گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله در این استان بیکاری است که مسئولان باید از ظرفیت های بومی و اقتصادی منطقه همچون دریا، معادن، صنایع دستی و کشاورزی برای  رفع بیکاری استفاده کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: سال گذشته مقرر شد با همکاری سپاه پاسداران یک هزار واحد مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان احداث شود شد که هم اکنون ۶۰۰ واحد آن آماده تحویل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از لحاظ منابع مالی کمیته امداد محدودیتی ندارد و ما آمادگی داریم تا در شهرهایی که زمین در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد برای افراد تحت پوشش مسکن احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه با فرمانداران در این خصوص صحبت شده، بیان داشت: امیدواریم با همکاری دولت و خیران در امر مسکن مشکلی نداشته باشیم و همچنین باید جامعه هدف خودکفا شوند و ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 4074941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha