۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۳۱

معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان کشور تشکیل می‌شود

معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان کشور تشکیل می‌شود

بوکان- سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان از تشکیل معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقازاده شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان با اشاره به اینکه استفاده از بانوان به‌عنوان مدیر و توسعه ورزش بانوان از جمله سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان است، افزود:‌ معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان کشور در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود.

وی با اعلام اینکه دولت در ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده است که ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری و نیز ورزش بانوان اختصاص دهد، افزود: به همین دلیل میزان اعتبارات وزارت ورزش در سال ۹۶ نسبت به پارسال چهار برابر افزایش یافت.

آقازاده با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا سالجاری، اعتبارات وزارت ورزش بیش از هشت برابر افزایش یافته است افزود: اما این اعتبارات هنوز روی کاغذ قرار دارد و به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی و نقدینگی، اخذ نشده است.

سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اکنون که نیمی از سال سپری شده است، هنوز پنج دوازدهم اعتبارات وزارت ورزش جذب نشده است که انتظار می‌رود در ماه‌های آتی جذب شود.

ساخت ۱۸ ورزشگاه در مدت دو سال و نیم در کشور

آقازاده با بیان اینکه در دو سال گذشته و شش ماه سالجاری تاکنون ۱۸ ورزشگاه توسط شرکت توسعه اماکن ورزشی ساخته شده است، افزود: این ورزشگاه‌ها از پنج تا ۷۵ هزار نفر گنجایش دارند که بزرگترین مشکل آن‌ها نبود استقبال چشمگیر مردم است.

وی ادامه داد: این موضوع در مورد بوکان صادق نیست و شهروندان بیشتر از ظرفیت ورزشگاه خاتم الانبیا روی سکوها و حتی ضلعی از استادیوم که فاقد صندلی است، می‌نشینند و تجهیز این ورزشگاه در هیئت مدیره شرکت توسعه اماکن ورزشی مطرح می‌شود و در صورت تصویب اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

کمک مالی به هیئت‌های ورزشی بوکان و هیئت فوتبال، تجهیز سالن سه هزار نفری در بخش روشنایی و کفپوش، اهدای سه تشک تاتامی و دو تشک کشتی در این جلسه مصوب شدند.

کد خبر 4075243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha