۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۰

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

مشکل ذخیره‌سازی اطلاعات در کشور/از قافله تکنولوژی عقب نیستیم

مشکل ذخیره‌سازی اطلاعات در کشور/از قافله تکنولوژی عقب نیستیم

اصفهان - وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه در کشور در خصوص ذخیره سازی اطلاعات دچار مشکل هستیم، گفت: باید در این راستا زیرساخت های لازم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان شامگاه پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از ۶۳۳ پروژه شرکت مخابرات استان اصفهان ضمن تبریک عید سعید قربان با بیان اینکه اصفهان همواره پیشتاز همه صحنه‌های انقلاب بوده است، اظهار داشت: امروز نیز شهید حججی ها از اصفهان جان فشانی می کنند و امیدوارم شرمنده این عزیزان نشویم.

وی با بیان اینکه امروز افتخار بهره‌برداری از پروژه‌های تولید و اشتغال در استان اصفهان بودم، افزود: نهایت این پروژه‌ها به حوزه آی تی ختم شد و باید توجه داشته باشیم که یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی توجه به بحث آی تی است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک همواره مورد توجه دولت یازدهم بوده است، تصریح کرد: امروزه همه مباحث و حتی شفاف سازی به دولت الکترونیک بر می گردد و از این رو این مهم باید در آینده نیز مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه با تجربه قبلی در گمرک در حوزه استفاده از زیرساخت های الکترونیک به اهمیت این موضوع پی برده‌ام، تصریح کرد: درآمدهای گمرک در کشور به واسطه الکترونیکی شدن بسیار افزایش یافته است.

خزانه‌داری الکترونیک در دستور کار دولت دوازدهم است

کرباسیان بحث دولت الکترونیک را محور اصلی فعالیت وزارت اقتصاد و دارایی در دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: چندین اولویت وزارت اقتصاد و دارایی که از سوی دولت اعلام شده است خزانه داری الکترونیک و طرح جامع مالیاتی است که مورد توجه قرار گرفته است و هر شش ماه یکبار باید در این خصوص گزارش به رئیس‌جمهور ارائه شود.

وی با بیان اینکه ضروری است در کنار سیستم بانکی، بانکداری الکترونیک توسعه یابد، ابراز داشت: در دولت قبل در این خصوص زیرساخت هایی فراهم شده است و امیدوارم در دولت دوازدهم این روند ادامه یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه فاز دوم شبکه ملی در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: چیزی از قافله تکنولوژی در کشور کم نداریم و باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور در خصوص ذخیره سازی اطلاعات دچار مشکل هستیم،  افزود: باید در این خصوص زیرساخت های لازم فراهم شود.
 

کد خبر 4075261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha