۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۱۹

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد:

غفلت سران و نخبگان عامل ناامنی‌های اخلاقی و سیاسی در جهان اسلام

غفلت سران و نخبگان عامل ناامنی‌های اخلاقی و سیاسی در جهان اسلام

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، غفلت سران و نخبگان را عامل ناامنی‌های سیاسی و اخلاقی در جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما امروز جمعه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان کرمانشاه که در محل مسجد جامع شهر برگزار شد، ضمن دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری، گفت: خداوند در قرآن حدود ۲۰ مورد انسان‌ها را به عبادت دعوت کرده است و این دعوت به عبودیت، به معنای وابستگی و تسلیم بدون قید و شرط نسبت به خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: انسان‌ها در زندگی دو مسیر بیشتر ندارند که یکی از آنها مسیر خداوند و صراط مستقیم بوده و دیگری مسیر غیر خدا و شیطان است.

وی تصریح کرد: با توجه به دو مسیر موجود، ما انسان‌ها در زندگی مختار هستیم که کدامیک از این دو را انتخاب کنیم.

آیت‌الله علما با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص)، گفت: اگر خداوند نظر ویژه به کسی داشته باشد، عبادت را به او الهام و او را در بندگی موفق می کند.

وی بار دیگر به روایتی از رسول الله (ص) اشاره کرد و افزود: هیچ چیز چون عبادت برای انسان تقرب ندارد و اگر همه چیز قرب الی الله باشد، انسان را یک قدم به خداوند نزدیک می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به موسم حج گفت: انجام اعال حج و به جا آوردن اعمال مخصوص آن چون رمی جمرات و...برای برپا داشتن ذکر خدا و زنده شدن روح اطلاعت و بندگی در انسان است.

بیداری انسان‌ها، اتحاد و ایستادگی در مقابل دشمن از شئونات حج است

وی با اشاره به پیام‌های مقام معظم رهبری به حجاج خانه خدا، گفت: مقام معظم رهبری در پیام روز گذشته همه سران عالم و کشورهای اسلامی را دعوت به اتحاد، یگانگی و برادری کرد و این بیانگر آن است که چیزی که ما را هدایت می کند، جز کلمه توحید نیست.

آیت الله علما با اشاره به بیانات رهبر افزود: مقام معظم رهبری فرمود که همه ملت‌ها را آگاه و بیدار کرده و فجایع تلخ را به آنها بازگو کنیم. ایشان تاکید داشتند که ببینید اکنون در اکثر کشرهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و...چه می گذرد و چگونه افغانستان و پاکستان جولانگاه دشمن شده است.

وی افزود: رهبری بر دفاع از فلسطین تاکید داشتند و فرمودند، دشمن ۷۰ سال زندگی اینها را غصب کرد لذا اگر متذکر  باشید، زیر بار این تخلفات نمی روید.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبری، مهترین وظیفه همگان را بیدار کردن ملت ها دانست و تاکید کرد: اگر امروز همه ملت ها دچار ناامنی اخلاقی و سیاسی شده اند عامل اصلی آن غفلت سران و نخبگان است که باید بیدار شوند و به وظیفه عقلی و شرعی خود بپردازند.

وی در پایان گفت: یکی از شئونات حج نیز بیدار شدن انسان‌ها و ملت ها در برابر ظلم دشمن  و همچنین با هم تبادل نظر داشتن و متحد شدن است.

کد خبر 4075352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha