۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰

امام‌جمعه موقت بجنورد:

عید قربان نشانه اوج ارادت و بندگی به خداوند است

عید قربان نشانه اوج ارادت و بندگی به خداوند است

بجنورد-امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: عید قربان روز امتحان الهی و نشانه اوج ارادت و بندگی به خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور صبح جمعه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور مردم مؤمن و خداجوی بجنورد در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، بابیان اینکه ابراهیم خلیل‌الله بزرگ‌ترین امتحان الهی را نزد خداوند انجام داد، اظهار کرد: هدف از امتحان الهی خالی شدن قلب از هرگونه عشق و محبت غیر از خداوند است و بنده سراسر قلب خود را از عشق الهی سرشار می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور افزود: در طول تاریخ انسان‌ها امتحانات زیادی را نزد خداوند داده‌اند اما ذبح فرزند سخت‌ترین امتحانی بود که ابراهیم خلیل‌الله از آن سربلند بیرون آمد.

وی تصریح کرد: هدف از امتحان الهی، رشد روح انسان و رسیدن به کمال است ازاین‌رو هرچه انسان در مقابل مشکلات صبور و شکیبا باشد، بهتر می‌تواند از سختی‌ها عبور کند.

امام‌جمعه موقت بجنورد بابیان اینکه قربان عید غلبه بر هوای نفس و شکوفایی ایمان است، گفت: این عید بزرگ درس فداکاری و جهاد درراه خداوند را به انسان‌ها می‌دهد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور همچنین با اشاره به حضور مسلمانان در مکه برای انجام اعمال حج بیان کرد: هرساله مسلمان از تمامی نقاط جهان برای نشان دادن اوج ارادت و بندگی به خداوند متعال از تمام امور دنیوی خود گذشته و خالصانه بندگی خود را نشان می‌دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایت‌های صهیونیست و آمریکا اشاره کرد و گفت: دشمن سال‌هاست برای ایجاد تفرقه بین مسلمان برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام می‌دهد ازاین‌رو باید اتحاد بین کشورهای مسلمان بیشتر شود.

امام‌جمعه موقت بجنورد همچنین با اشاره به حادثه تلخ منا و به شهادت رسیدن تعداد بسیاری از مسلمانان، بیان کرد: حادثه منا یکی از دردناک‌ترین اتفاقات بود که بی‌کفایتی آل سعود را در تاریخ ثبت کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور همچنین به عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: تمامی امامان با خواسته خداوند انتخاب ‌شدند که این نشانه جایگاه والای امامت جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، این آئین باشکوه هم‌زمان در تمامی مراکز شهرستان‌ها و بخش‌های خراسان شمالی برگزار شد و مردم با حضور در نماز عید قربان ضمن انجام این وظیفه دینی و اسلامی از درگاه خداوند متعال برای همگان طلب مغفرت، سلامتی و سعادت کردند.

کد خبر 4075398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha