۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۹

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت:

۳۰ هزار واحد صنعتی تحت پوشش حمایت دولت قرار می گیرند

۳۰ هزار واحد صنعتی تحت پوشش حمایت دولت قرار می گیرند

قزوین- معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای حمایت از واحدهای نیمه تمام و مشکل دار امسال ۳۰ هزار واحد تحت پوشش تسهیلات بانکی قرار می گیرند.

محمدرضا فیاض در حاشیه سفر به قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: امسال طرح رسیدگی به واحدهای نیمه تمام و نیازمند کمک را ادامه می دهیم و تا سقف ۳۰ هزار واحد تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: امسال واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد را تحت پوشش قرار می دهیم تا به نتایج خوبی برسیم که در این راستا در سال گذشته هم دستاوردهای خوبی داشتیم.

فیاض تصریح کرد: امسال با کمک سیستم بانکی و سیستم مالیاتی و تامین اجتماعی با هماهنگی بهتری امیدواریم بتوانیم دستاورد مطلوب تری داشته باشیم و به رونق اقتصادی برسیم.

وی اضافه کرد: در سراسر کشور با توجه به میزان پیشرفت واحدهای صنعتی و تولیدی باحدود ۳۰ درصد، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی واحدهایی که تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در اولویت برخورداری از تسهیلات دولتی هستند.

۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب

فیاض یادآورشد: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح بهین یاب پیش بینی شده است که به واحدهای نیمه تمام و دارای مشکل پرداخت می شود.

وی در خصوص پرداخت بدهی قطعه سازان هم گفت:سالانه ۴ هزار میلیارد تومان قطعه توسط یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی خریداری می شود و ما تلاش کرده ایم پرداخت هزینه ها به روز شده و در هر سه ماه داده شود ودر این زمینه هیچ بدهی نداریم.

فیاض اضافه کرد: شهرک های خصوصی قطعه سازی شرایط خوبی دارند و بسیاری از آنها در مرحله بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده و بتدریج در حال حل مشکلات آنها هستیم.  

سال گذشته ۲۲ هزار واحد نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت

معاون وزیر صنعت در ادامه در خصوص کمک به واحدهای نیمه فعال در سال گذشته اظهارداشت: ۲۲ هزار واحد صنعتی نیمه تمام و در حال تعطیل در کشور در سال قبل با کمک تسهیلات دولتی به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز برای کمک به فعال شدن ۳۰ هزار واحد صنعتی برنامه ریزی کرده ایم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و ضرورت توجه به توانمندی مدیران واحدهای صنعتی اظهارداشت: در واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، افراد باید اهلیت داشته باشند و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی سرمایه های تولیدی کشور به کسانی سپرده شود که تخصص و توان اداره آن را داشته باشند تا در مسیر دچار مشکل و چالش نشوند.

وی بیان کرد: در اجرای دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی باید اهلیت وجود داشته باشد و اگر توانمندی افراد در تصمیم‌ گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.

کد خبر 4076916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha