۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹

پزشک اعزامی هلال احمر خراسان جنوبی به عربستان:

وضعیت جسمانی حجاج خراسان جنوبی مطلوب است

وضعیت جسمانی حجاج خراسان جنوبی مطلوب است

بیرجند- پزشک اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به عربستان گفت: شرایط عمومی و جسمانی حجاج خراسان جنوبی مطلوب گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی، دکتر سید مسعود سیادت پزشک اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به عربستان در  اظهارکرد: شرایط عمومی حجاج خراسان جنوبی بسیار مطلوب بوده و تا کنون هیچ مورد خاصی از بیماری های خطرناک مسری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه زائران استان در صحرای عرفات هستند، افزود: تا کنون هیچ یک از زائران استان در بیمارستان بستری نشده اند و شایعترین بیماری در بین حجاج تنها سرماخوردگی بوده است.

محمود والهی، پزشک اعزامی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: با توجه به اینکه سیستم پزشکی حج به صورت الکترونیکی و آنلاین قابل دسترسی است ، تا کنون هیچ کدام از زائران نیاز به مراقبت ویژه نداشته اند.

وی با بیان اینکه شرایط و امکانات دارویی بسیار مطلوب است، افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی سعودی نیز کمال هماهنگی و همکاری را با زائران ایرانی دارند.

دکتر والهی با بیان اینکه در حج امسال ۶ پزشک مسئولیت معاینه و حفظ سلامت زائران ۱۲ کاروان را برعهده دارند، گفت: در سال ۹۴، تعداد ۴ پزشک حاجیان را همراهی می کردند.

وی به افزایش تعداد زائران در حج امسال اشاره کرد و افزود: مراسم حج امسال تا کنون به خوبی برگزار شده و حاجیان اعمال خود را انجام داده و صبح امروز نیز در رمی جمرات بوده اند.

کد خبر 4077162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha