۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در گرگان برگزار می شود

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در گرگان برگزار می شود

گرگان - رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد در نشست خبری با موضوع برگزاری سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که ظهر دوشنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره قرآنی دانشجویان به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی امسال در دانشگاه منابع طبیعی برگزار می شود و هدف از برگزاری آن آشنایی قشر فرهنگی و نسل آینده کشور با معارف قرآنی است.

وی افزود: قرآن کتاب هدایت و انس با آن لازم است، ارزش ها و دستورهایی که در قرآن آمده را باید در زندگی و جامعه پیاده کرد.

نجفی نژاد به تهاجم فرهنگی اشاره و تصریح کرد: بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی تأسی و اتکا به قرآن است، فرد می تواند با عمل به قرآن  خود را بیمه کند و در یابد که چه سرمایه عظیمی در اختیار دارد.

وی ادامه داد: قرآن چراغ هدایت در تاریکی هاست و هر اندازه که آشنایی بیشتری با این سرمایه داشته باشیم بهتر می توانیم مقابل تهاجم ها ایستادگی کنیم و این مطلب لزوم آشنایی نسل جدید را افزون می کند.

رئیس سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور بیان کرد: این جشنواره برای اولین بار در سطح استان برگزار می شود و به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی میزبانی این مراسم را پیشنهاد دادیم و توسط وزرات علوم پذیرفته شد.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: ابتدا فراخوان شرکت در جشنواره به دانشگاه ها ارسال شد، شورای سیاست گذاری برگزاری جشنواره شکل گرفت و هفت کمیته کاری از قبیل پذیرش، داوری، اسکان، تغذیه، تدارکات و ترابری تشکیل شد.

وی به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در بخش آوایی در ۹ رشته، در بخش معارف در هشت گرایش، در بخش پژوهشی در سه موضوع، در بخش هنری در ۱۰ موضوع و در بخش فناوری در دو موضوع اجرا می شود.

نجفی نژاد با بیان این که تمام بخش ها با حضور بانوان و آقایان انجام می شود، یادآور شد: یک هزار و چهار اثر از ۱۰۵ دانشگاه به دبیرخانه جشنواره  رسیده که از این تعداد ۵۷۷ اثر متعلق به آقایان و ۴۲۷ اثر نیز متعلق به بانوان است.

رئیس سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در خصوص برگزاری جشنواره اظهار کرد: از ۱۹ شهریور آمادگی پذیرش میهمانان را داریم و افتتاحیه روز دوشنبه ۲۰ شهریور در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار می شود. 

نجفی نژاد افزود: در روز افتتاحیه دکتر هاشمی سرپرست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری سخنرانی خواهد داشت و شخصیت های ملی و استانی در مراسم حضور خواهند یافت.

به گفته وی،  مراسم اختتامیه هم چهارشنبه ۲۲ شهریور است و میهمان ویژه مراسم حجت الله حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

کد خبر 4078388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha