۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۱۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران:

۱۶۰ هزار پرونده ثبتی در ساری آرشیو شده است

۱۶۰ هزار پرونده ثبتی در ساری آرشیو شده است

ساری - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک مازندران از اتمام آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی حوزه ساری در مرکز استان خبر داد و گفت: ۱۶۰ هزار فقره پرونده آرشیوشده است.

محمدحسن بهادر در گفتگو با خبرنگار مهر، تعداد کل پرونده‌های آرشیوشده موجود در بایگانی اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ساری ۱۶۰ هزار فقره بوده که جمعاً ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک با اشاره به این‌که آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی شهرستان ساری در سه مرحله و بااعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صورت گرفت افزود: هر یک از این پرونده‌های ثبتی به‌طور متوسط دارای ۳۵ برگ بوده است.

وی ساماندهی، امکان دسته‌بندی و جستجوی سریع پرونده‌ها، صرفه‌جویی در فضای اداری، هزینه کمتر، افزایش راندمان، ایمنی فیزیکی پرونده‌ها و اسناد ونقل و انتقال آسان و راحت را از مزایای این طرح برشمرد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک تصریح کرد سیستم سنتی و قدیمی اداری و بایگانی دیگر جوابگوی نیاز امروز جامعه نیست زیرا دامنه فعالیت خدمت‌رسانی ادارات همچنین انتظارات مردم افزایش‌یافته و باید با استفاده از سیستم‌ها و ابزار نوین سرعت، دقت و صحت را در عملکرد دستگاه‌های اجرایی افزایش دهیم.

 بهادر در پایان خاطرنشان کرد: اجرای آرشیو الکترونیکی سایر واحدهای ثبتی نیز در دستور کار قرار دارد که در شهرستان‌های جویبار و میان درود به‌زودی اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

کد خبر 4078929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha