۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری:

زائران نوجوان در حج امسال تجلیل می شوند

زائران نوجوان در حج امسال تجلیل می شوند

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: مراسم ویژه ای هم برای تجلیل از زائران نوجوانی که حدود ۱۰۰ نفر هستند پیش بینی شده است که برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع نظم و مدیریت ممتاز حج ایران و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین احمدی مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی به آخرین وضعیت حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: اعمال حج تقریبا رو به پایان است و بعد از بازگشت زائران از منا با تدابیری که شده، زائران به سلامت به مکه برگشته اند و مشغول اعمال هستند و اکثرا اعمال شان را انجام داده اند.

وی متذکر شد: زائرانی که به این سفر مشرف می شوند هم حضور در یک سرزمین مقدس در خارج از کشور را تجربه می کنند و هم انجام مناسکی که قریب به اتفاق برای نخستین بار آن را تجربه می کنند و این نیازمند این است تا آموزش های لازم را فرا بگیرند و مهارت های لازم را در یک زندگی جمعی یک ماهه ببینند.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال حج نسبت به گذشته چهار ماه با تاخیر شروع شد ولی همه کارگزاران اجرایی و فرهنگی تلاش کردند با همت و اهتمام جدی و استقبال خوب زائران این عقب ماندگی را جبران کنند و به نحو شایسته ای انجام گرفته است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و آموزشی عنوان کرد: زائران علاوه بر مسایل معرفتی به مدیریت هایی هم نیاز دارند مانند مدیریت معنوی سفر، استفاده از فرصت هایی که در این سفر وجود دارد و همچنین مهارت هایی که باید در کنار هم داشته باشند و برخوردهایی که با زائران دیگر دارند، با تجارب سال های قبل و پیش بینی هایی که امسال ممکن بود و شرایط ایجاب می کرد، همه را مد نظر قرار دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: همچنین نشاط معنوی زائران را تعقیب می کنیم چرا که اگر زائران نتوانند نشاط خود را حفظ کنند قطعا از مناسک و اعمالشان بهره لازم را نمی برند.

وی به جلسات آموزشی زائران در قبل و بعد از سفر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه زائران مدینه قبل یا مدینه بعد باشند، حداقل هر کاروانی ۱۰ تا ۱۲ جلسه در ایران و در مدینه و مکه نیز ۱۵ تا ۱۷ جلسه، جلسات آموزشی برگزار می شود. روزانه پنج تا شش جلسه انس و معرفت با حضور خطبای معروف و جمعی از زائران برگزار می کردیم و بحث هایی مثل اماکن خوب مذهبی، تاریخ اسلام، سیره اهل بیت(ع)، تفسیر آیات حج، اسرار و معارف حج، آداب معنوی، سبک زندگی اسلامی را مطرح می کردیم و این جلسات تا پایان ماه ذی الحجه ادامه خواهد داشت.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری به برنامه های در نظر گرفته شده برای روز غدیر اشاره کرد و گفت: امسال بیش از نیمی از زائران در موسم غدیر در مکه هستند و برنامه هایی در شب و روز عید غدیر هم در کاروان ها و هم در مجموعه ها و هم در بعثه پیش بینی شده و برگزار می شود.

وی با اشاره به شهدای منا یادآور شد: امسال اولین سالی بود که بعد از فاجعه منا، زائران ایرانی در منا مراسم باشکوهی را برگزار کردند و شب پانزدهم در مکه یادبود شهدای منا برگزار می شود. همچنین مراسم ویژه ای برای تجلیل از خانواده های شهدای منا خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: مراسم ویژه ای هم برای تجلیل از زائران نوجوانی که حدود ۱۰۰ نفر هستند پیش بینی شده است که برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 4079262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha