۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰

مقدسی:

بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت است

بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت، مبارزه با قاچاق، تولید صادرات محور و دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی ظهر چهارشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حوزه بخش تعاون کشور تاکنون اقدام چندانی توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت نگرفته و یکی از مطالباتی که از وزیر تعاون دولت دوازدهم از سوی مجلس مطرح شده، راه اندازی و تقویت بخش تعاون بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: از دولت انتظار داریم که سهم بخش تعاون را از نظر بودجه ای ارتقا دهد، چرا که این بخش در قانون اساسی و سیاست های کلان کشور جایگاه مشخص دارد، ما نیز در مجلس تاکید داشته و مراقبت می کنیم که به این حوزه توسط دولت پرداخته شود.

مقدسی بیان کرد: همچنین در حوزه مسائل اقتصادی، دولت باید به پیام مجلس که با رای اعتماد به وزرای اقتصادی شرایط را تسهیل کرد، توجه کرده و مطالبات مردم را در این زمینه دنبال کند و با توجه به آن که دغدغه امروز کشور مسائل اقتصادی است، یک تحول آفرینی در این حوزه انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت: بایستی در تیم اقتصادی دولت انسجام وجود داشته باشد و اسناد بالادستی و مولفه های مورد تاکید اقتصاد مقاومتی که مبارزه با قاچاق، تولید صادرات محور و اقتصاد دانش بنیان است، مورد توجه دولت قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: برای ایجاد تحرک در اقتصاد کشور نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی است و فعلا باید به قراردادهای مشارکتی بسنده کنیم تا زمینه سرمایه گذاری های با شرایط بهتر فراهم شود.

مقدسی ادامه داد: در بخش تعاون کشور انتظار این است که تحرک و پویایی ایجاد شود و مجلس نیز با توجه به تاکیدی که در این مهم دارد، این مساله را مرتبا مورد ارزیابی و مطالبه قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر مبارزه با قاچاق کالا، بایستی تعرفه های گمرکی با جدیت مدیریت و کنترل شود، کالاهایی که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد نباید وارد شود و در واقع واردات کالا مدیریت شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های کوچک توان وارد شدن به عرصه صادرات را ندارند و به همین دلیل باید کنسرسیوم های صادراتی راه اندازی کنیم و تعاونی ها نیز تجمیع شوند تا هزینه ها کاهش یابد و حضور در بازارهای هدف خارجی امکان پذیر شود.

مقدسی گفت: ارتقای کیفیت تولید و راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه(R & D) در واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر مباحث مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد تا زمینه رونق تولید و همچنین حضور در بازار صادراتی فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در بخش دیگر سخنان خود افزود: در استان مرکزی نیز باید کمیته ویژه ای تشکیل شود تا به وضعیت پنج واحدهای صنعتی بزرگ این استان که در حال حاضر با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند، رسیدگی شده و زمینه فعالیت و رونق مجدد این واحدها فراهم شود.

کد خبر 4080328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha