۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹

معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو:

تعادل بخشی منابع آبی نیازمند توجه به توسعه روستاها است

تعادل بخشی منابع آبی نیازمند توجه به توسعه روستاها است

اردبیل – معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: تنها در صورتی می‌توان خروجی مثبتی از برنامه‌های تعادل بخشی منابع آبی تجربه کرد که به توسعه روستاها توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت فهیمی ظهر چهارشنبه در حاشیه کنفرانس ملی هیدرولیک ایران به میزبانی اردبیل تصریح کرد: ۹۴ درصد از اقتصاد روستا ناشی از کشاورزی است و ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود.

وی افزود: برای تعادل بخشی به منابع آبی لازم است در کشور دکترینی برای توسعه روستایی تعریف شود و به عنوان مثال اقتصاد روستا صرفاً متکی به کشاورزی نباید و بتوان روستا را از این وابستگی رها کرد.

معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو متذکر شد: از جمله اینکه راه‌اندازی صنایع کوچک و تبدیلی، خدماتی، گردشگری و صنایع‌دستی در روستاها ضروری است.

فهیمی با بیان اینکه طرح تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی طرحی ملی است، تصریح کرد: در قالب این طرح وزارت نیرو ۱۱ پروژه و سایر دستگاه‌ها نیز چهار پروژه اجرا می‌کنند.

وی افزود: میزان تحقق این برنامه منوط به تأمین اعتبار است و از سویی به منظور خروجی درازمدت نیازمند توجه ویژه به توسعه روستاها است.

کد خبر 4080472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha