۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۱۹

گالری گردی در پایتخت

نمایش پوسترهایی برای صلح/ اسب ها به پردیس ملت می روند

نمایش پوسترهایی برای صلح/ اسب ها به پردیس ملت می روند

جمعه ۱۷ شهریور گالری های زیادی در پایتخت میزبان نمایشگاه های متعددی هستند که همچنان نمایشگاه های گروهی و نمایشگاه های نقاشی و مجسمه در صدر نمایشگاه ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه ۱۷ شهریور نمایشگاه های متعددی در گالری های پایتخت برگزار می شود که عموم آنها نمایشگاه های گروهی است، نقاشی و مجسمه هم همچنان در گالری ها یکه تازی می کنند. اینها در حالی است که موزه هنرهای معاصر تهران این روزها میزبان هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران است و آثار مجسمه سازان زیادی در این دوسالانه به نمایش گذاشته شده است. در ادامه نگاهی داریم به برخی افتتاحیه های این هفته در گالری گردی.

فرهنگسرای ارسباران: نمایشگاه عکس«اسفار احساسات» ۲۵ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برپا است. در نمایشگاه عکس «اسفار احساسات» ۲۰ عکس از صحنه های تئاتر اثر سمانه حجاران عضو انجمن عکاسان ملی ایران، در ابعاد مختلف برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.

همچنین «آثار حجمی» ناصرجافری هنرمند خود آموخته نقاشی و حجم سازی تا ۱۹ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برپاست.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر هنرمند که با مفتول و سیم های آهنی با شکل های مرد ماهیگیر، مرد شکارچی، بزهای کوهی و درخت طراحی و ساخته شده است برای بازدید عموم در معرض نمایش است.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند ساعت ۱۰ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

فرهنگسرای نیاوران: دومین نمایشگاه «ابژه» با عنوان «چراغ روشن، چراغ خاموش» با حضور معماران، طراحان و مجسمه سازان ۱۷ شهریور در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد. آثار نمایشگاه «چراغ روشن، چراغ خاموش» با مس ساخته شده‌ اند و هنرمندان در خلق آنها به قابلیت ویژه مس در انتقال پیام های پیچیده توجه کرده ‌اند. همچنین انعطاف پذیری این فلز به هنرمندان اجازه داده است تا با بهره‌گیری از پتانسیل های آن آثاری شگرف را پدید آورند.

نمایشگاه ابژه تا ۲۴ شهریورماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برقرار خواهد بود. 

گالری سیحون: «تا مانده ها» عنوان نمایشگاهی است که جمعه ۱۷ شهریور در گالری سیحون افتتاح می شود و ۲ هنرمند در آن به ارائه آثارشان می پردازند. کتایون معادلیان و فراز ناصرشریف هنرمندان نمایشگاه «تا مانده ها» هستند که اولین نمایشگاه خود را برپا می کنند.

این نمایشگاه تا ۲۹ شهریور در گالری سیحون ادامه خواهد شد.

گالری پردیس ملت: نمایشگاه گروهی نقاشی «نقش مایه اسب، جستجویی در نقاشی امروز ایران»، جمعه ۱۷ شهریور ماه در گالری پردیس ملت برپا می شود. در نمایشگاه «نقش مایه اسب، جستجویی در نقاشی امروز ایران» اسب از سوی نقاشان در قالب موضوع، موتیف و عنصر در نظر گرفته شده است تا این نمایشگاه پیش درآمدی برای بررسی این حیوان اسطوره ای در هنر ایران باشد.

۳۱ هنرمند شامل سعید احمدزاده، مهدی احمدی، ف. اخلاقی، ایرج اسکندری، فرح اصولی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی،  مهناز پسیخانی، آنه محمد تاتاری، ژازه تباتبایی، محمد علی ترقی جاه، وحید چمانی، جمشید حقیقت شناس، احمد خلیلی فرد، بهرام دبیری، ایرج زند، گیزلا وارگا سینایی، هیرو شیخ الاسلامی، محمد طباطبایی، سیامک عزمی، رضا عظیمیان، بهنام کامرانی، کیوان عسگری، شمس الدین غازی، محمد هادی فدوی، نیلوفر قادری نژاد، میترا کاویان، حسین محجوبی، علی ندایی، رضا هدایت و عادل یونسی آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه تا ۲۱ مهر همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

گالری دارگون: نمایشگاه گروهی «هشت» ۱۷ شهریور به گالری دارگون می رود. نمایشگاه حاضر حاصل تلاش و یادگیری گروهی است که دو سال قبل بدون شناختی از یکدیگر به سبب علاقه مندی به عکاسی به عنوان هنر و رسانه ای خلاق و قدرتمند در کنار یکدیگر جمع شدند و حال دوست، همراه و حامی یکدیگر هستند.

هشت، همانگونه که از اسم و آثارمان بر می آید، زوایا و موضوعات مختلفی را شامل می شود که این تنوع هم نشان از تفاوت سلایق ما دارد و هم رنگ و بوی متفاوتی به این نمایشگاه بخشیده است.

گالری دارگون در خیابان شریعتی، پایین تراز حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن بست بشر دوست، پلاک ۱۴، زنگ۲ واقع است.

گالری هما: نمایشگاه «خنده گربه نشسته» مجموعه دیگری از علی ملک است که از ۱۷ تا ۲۸ شهریور در گالری هما به نمایش در می آید. در این سری طراحی ها که به قول هنرمند ماحصل ذهن گردی های اوست ؛ هدف عینیت بخشیدن به تصاویری خیالی است و هنرمند با تبحری که در فضاسازی دارد به آن ها جنبه ای بازنمایانه داده است. فاصله میان این خیالی سازی و واقع نمایی جایی است که ملک آن را هدف اصلی نقاشی خودش می بیند.

او در بیانیه این نمایش نوشته است: به این نتیجه رسیده ام که در هنر بیننده وجود ندارد، هیچکس ناظر واقعی اثر هنری نیست ؛ او در ادامه این متن به این مفهوم اشاره می کند که نهایتا اثر هنری ارتباط چندانی با درک بیننده ی بیرونی ندارد و تنها فهم خالقش را تکمیل می کند . دیگر آثار این هنرمند نیز در طی این سال ها به عینیت بخشیدن مفهوم عامه پسندی و رابطه اش با هنر نخبه معطوف بوده است.

گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع است.

باغ موزه قصر: نمایشگاه بین المللی «۲۰ در ۲۰، پوستر برای صلح» به‌ صورت همزمان در باغ موزه قصر در ایران و گالری گاردینر در ایالت اوکلاهاما آمریکا افتتاح می شود. نمایشگاه «۲۰ در ۲۰، پوستر برای صلح» ۱۷ تا ۳۰ شهریورماه در نگارخانه ملک الشعرای بهار باغ موزه قصر برگزار می شود. در این نمایشگاه ۲۰ طراح ایرانی و ۲۰ طراح بین‌المللی به‌صورت دعوتی حضور دارند. آثار این نمایشگاه به‌صورت همزمان در گالری گاردینر در ایالت اوکلاهاما آمریکا به نمایش گذاشته می‌ شود.

آثار این نمایشگاه به همت گروه فرهنگی هنری پاساژ و توسط زهرا پاشایی و پویا جهانشاهی گردآوری‌ شده است. قبـاد شیـوا، فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، اونیش امین الهی، مازیار تهرانی، علی زعیم، هما دلـورای، مهدی فاتحی، امیرحسین قـوچی بیک، حسن کریم زاده، کیانوش غریب پور، علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی، مهدی مهدیان، علی باقری، مجید کاشانی، زهرا پاشایی، صالح تسبیحی، فرشید پارسی کیا، حامد حکیمی، میلاد قلیچ، از ایران و Michele Bowers، Stefan Bucher، Taber Calderon، Matt Chase، John Clark، Tom Davie، Ed Fella، Carlos Gonzlalez، John Gravdahl، Fons Hickmann، Pouya Jahanshahi،  Cedomir Kostovic،  Scott Lazerow،  Andrew lewis، Ian Lynham، Oliver Munday، Eric Olivares، Kari Piippo، ErinWright، Li Xu به‌عنوان طراحان بین‌ المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

افتتاحیه این نمایشگاه در ایران روز جمعه ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۸ در باغ‌ موزه قصر خواهد بود. باغ‌ موزه قصر در میدان پلیس واقع‌ شده است و نمایشگاه تا ۳۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

گالری نگر: نمایشگاه نقاشی گروهی «بازتاب» جمعه ۱۷ شهریور در گالری نگر برپا می شود. نمایشگاه پیشِ‌رو ، متشکل از آثارِ هفت هنرمندِ مستقلِ زن است، که تا حدی بی‌هماهنگی از هم‌دیگر آثارشان را خلق کرده اند. این نمایش از مجموعه‌های شخصی این هنرمندان انتخاب شده‌ و شاکله ساختاری، مفهومی و فرمی آثارِ هر یک از این هنرمندان، هرچه هست، بازتابی از زنانگی آنها است. این هنرمندان هرکدام به شکلی سعی بر این داشته‌اند که کیفیتِ بصری زنانه را پیدا کرده و آن را تقویت کنند. حتی در این کنکاش و جستجو به شکل جذابی به حوزه‌ی آبستره هم  ورود کرده اند .

عنوانِ «بازتاب» در آثار این هنرمندان به شکل و مضامینِ مختلفی به تصویر کشیده شده‌، آن‌گونه که این بازتاب در هر اثری، متفاوت و متشخص می‌نماید. دراین مجموعه آثار، هنرمندان به «خود نگاری»، «دیگر نگاری»، «حیوان نگاری»، «شکل های انتزاعی»، «روانی»، «اجتماعی» و «اطرافیان» پرداخته اند.

گالری نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع است.

کد خبر 4080941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha