۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مبلغان در عرصه تبلیغ نباید نگاه بالا به پایین داشته باشند

مبلغان در عرصه تبلیغ نباید نگاه بالا به پایین داشته باشند

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مبلغان باید بدانند در انجام وظایف تبلیغی خود نباید نگاه بالا به پایین به مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح پنجشنبه در جمع روحانیون مستقر خراسان رضوی در مشهد اظهارکرد: قرآن برنامه جامع و کاملی را برای زندگی انسان ارائه می دهد که می توان در همه عرصه ها به این کتاب آسمانی مراجعه کنیم.

وی افزود: برای تبلیغ و جذب افراد نمی توان با برخورد کار را پیش برد بلکه باید طبق آیات قرآن با زبان نرم سخن بگوییم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: طلبه هایی که به شهرها و روستاها برای تبلیغ اعزام می شوند باید مواظب باشند که طرف یک فرد یا گروهی را نگیرند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

علم الهدی تاکید کرد:اگر با عنوان اینکه ما عالم و یا استاد دانشگاه و حوزه هستیم بخواهیم مردم را هدایت کنیم  امری غلط است و نباید با از موضع بالا با اقشار مختلف مواجه شد.اینکه مبلغ بخواهد خود را تافته ای جدا بافته بداند به جایی نخواهد رسید.

علم الهدی تاکید کرد: طلبه ها باید به عنوان یک تلاش گر برای حل مشکلات مردم روستاها و شهرهای کوچک حاضر شوند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مبلغی که برای مردم خرج تراشی کند نمی تواند به اهداف تبلیغی خود برسد و کسی که به عنوان روحانی برای تبلیغ می رود باید ثابت کند که بی خرج است و لازم نیست مردم پول جمع کنند و حقوقش را بدهند.

وی تاکید کرد: امروز به برکت سازمان هایی از جمله تبلیغات اسلامی امکانات خوبی برای مبلغان فراهم شده است که باید در این راستا مبلغان به انجام وظایف خودشان بپردازند.

علم الهدی گفت: کسی که فکر می کنند از مسیر روحانیت می توانند به پول، ثروت و مقام برسد به هیچ جایی نخواهند رسید و دنیا و آخرتش تباه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در سنگر دفاع از دین مقابل دشمن باید با صلابت برخورد کرد و محکم ایستاد ولی در برابر جوانان این کشور باید با زبان نرم و با برخورد مناسب به انجام امور تبلیغی پرداخته شود.

علم الهدی تاکید کرد: اگر در استکبار ستیزی محکم نباشیم دچار مشکل خواهیم شد زیرا آنان به دنبال نابود کردن دین و انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: اگر در مقابل منکراتی که در جامعه رخ می دهد سکوت کنیم به دین و جامعه خیانت کرده ایم.

کد خبر 4081027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha