۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴

عضو پژوهشکده غدد دانشگاه تهران:

۴.۶ میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند

۴.۶ میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند

ساری - عضو پژوهشکده غدد دانشگاه تهران با بیان اینکه از هر ۱۱ فرد یک نفر مبتلا به دیابت است، گفت: در ایران چهار میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار دیابتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خوش نیت صبح پنجشنبه در نشست تخصصی سیاستگذاران سلامت در حوزه دیابت استان مازندران که در ساری برگزار شد با بیان اینکه دیابت کنترل نشده عوارض زیادی دارد، اظهار کرد: از هر دو نفر دیابتی یک نفر از بیماری خود آگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه شیوع دیابت در سال های اخیر افزایش دوبرابر را نشان می دهد، گفت: در سال ۲۰۱۵از هر ۱۱فرد بالغ یک نفر دیابت دارند.

خوش نیت با بیان اینکه ۱۲درصد هزینه های سلامت دنیا صرف درمان بیماران دیابتی می شوند، افزود: از هر ۷خانم باردار یک نفر دچار دیابت بارداری می شوند.

عضو پژوهشکده غدد دانشگاه تهران شیوع دیابت در کشور را ۸.۳درصد دانست و افزود: بر اساس مطالعات ۴۶درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه شیوع دیابت در افراد با درآمد متوسط بیشتر است، بیان کرد: شیوع دیابت در در ایران ۱۵درصد است که با افزایش سن دیابت نوع دو افزایش پیدا می کند.

خوش نیت با بیان اینکه شیوع دیابت در مناطق شهری دو برابر بیشتر از مناطق روستایی است،گفت: در ایران حدود چهار میلیون و۶۰۰ بیمار دیابتی وجود دارند که ۴۰ درصد از بیماران از بیماری خود اطلاع دارند.

عضو پژوهشکده غدد دانشگاه تهران نرخ شیوع دیابت ۸.۸ در دنیا دانست و افزود: در سطح دنیا ۴۶ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری دیابت فوت می کنند، گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماران دیابتی زیر سن ۶۰ سال فوت می کنند.

خوش نیت به هزینه بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: ۸ درصد هزینه بیماران دیابتی مربوط به دارو و ۸۰درصد عوارض دیابتی که قابل پیشگیری است.

عضو پژوهشکده غدد دانشگاه تهران با بیان اینکه مصرف داروهای دیابت نسبت به کشورهای دیگر پایین است، گفت: در دنیا هر ۷ثانیه یک نفر بر اثر دیابت فوت می کنند.

وی با بیان اینکه ۷۷درصد دیابتی در کشورهای با درآمد پایین و متوسط هستند، گفت: از هر ۹ دلار بودجه سلامت کشورها یک دلار صرف بیماران دیابتی می شود.

خوش نیت با بیان اینکه هزینه بیماران دیابتی دو برابر افراد غیر دیابتی است، بیان کرد: در کشور ما ۴.۵ افراد دیابتی و ۴.۵ پره دیابتی هستند.

کد خبر 4081097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha