۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲

سرپرست وزارت نیرو عنوان کرد؛

تولید پساب استاندار در تصفیه خانه ها جزو برنامه های وزارت نیرواست

تولید پساب استاندار در تصفیه خانه ها جزو برنامه های وزارت نیرواست

مشهد- سرپرست وزارت نیرو گفت: تولید پساب استاندارد و سازگار با محیط زیست جزو برنامه های وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی صبح پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال پساب تصفیه خانه خین  اظهارکرد: موضوع تامین آب و تصفیه فاضلاب یکی از موارد مهمی است که در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و در این راستا اقدامات زیادی به انجام رسیده است. 

وی افزود: اقداماتی از جمله احیای دریاچه ارومیه، رفع مشکلات کشف رود در مشهد و احیای آب های زیر زمینی از جمله اقداماتی است که دولت با اختصاص منابع توانسته آنها را سر و سامان دهد به صورتی که امروز مشکلات کشف رود تا حد قابل توجهی برطرف شده است. 

سرپرست وزارت نیرو بیان کرد: حفاظت از محیط زیست به عنوان عامل توسعه پایدار با قوت دنبال می شود و ما به دنبال بهره برداری صرف از منابع خدادادی نیستیم. 

ستاری بیان کرد: در همین راستا عملیات ساخت تصفیه خانه ها در شهرها آغاز شده تا پساب حاصل در کشاورزی مورد استفاده قرار گیر و با این کار بخشی از نیاز آبی کشاورزان نیز تامین می شود. 

وی تاکید کرد: پساب تولید شده در تصفیه خانه ها باید با استاندارهای زیست محیطی تطبیق داشته باشد تا دچار مشکلات بعدی در این بخش نشویم. 

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: انتقال پساب تصفیه خانه های مشهد به غرب این شهر در برنامه وزرات نیرو قرار دارد که امروز بخشی از این پروژه به بهره برداری رسید.

کد خبر 4081146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha