۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶

استاندار یزد:

خوشنامی مردم یزد در تدین و حب اهل‌بیت (ع) باید جهانی شود

خوشنامی مردم یزد در تدین و حب اهل‌بیت (ع) باید جهانی شود

یزد ـ استاندار یزد با اشاره ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: مردم یزد علاوه بر معماری زیبا، به تدین و حب اهل‌بیت (ع) نیز شهرت دارند که این خوشنامی باید جهانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پنجشنبه شب در جشن بزرگ مبشران غدیر با عنوان جشن مرتضی علی (ع) با اشاره به ویژگی های مولای متقیان، حضرت علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) در رفتار، گفتار و سیره خود انسانی بی نظیر بود تا جایی که حتی برخی مسیحیان با مطالعه زندگی ایشان، به آن حضرت علاقمند شدند.

وی افزود: سیره زندگانی آن حضرت به اندازه ای زیباست که حتی پیروان سایر ادیان، با مطالعه زندگی حضرت علی (ع) به دین اسلام و مذهب شیعه متمایل شدند و بعد از مدتی بررسی به دین اسلام گرویدند.

استاندار یزد تصریح کرد: همسر آن حضرت، حضرت فاطمه زهرا (س) نیز که پیوند دهنده نبوت و امامت است و فرزندان آن حضرت نیز هر یک مصادیق شاخصی از ظلم ستیزی، حق طلبی و رحمت و شفقت هستند و هر کدام درسهای بزرگی به مردم جهان دادند.

وی تاکید کرد: آنها چراغ راه و مشعل هدایتی برای جهان بشریت هستند و با تأسی به آنها می توانیم در زندگی راه درست را از راه نادرست تمییز دهیم و در مسیر حق و حقیقت قدم بر می داریم.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت روز عید غدیرخم و تبریک این روز به همه مسلمانان بیان کرد: خداوند در این روز نعمت خود را بر مسلمین تمام کرد و به همین دلیل است که این روز را بزرگترین عید مسلمین می خوانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت جهانی یزد در ۱۸ تیرماه امسال اظهار داشت: ارزشهای بافت تاریخیا یزد به دلیل زیبایی هنر معماری همچنین سبک زندگی در این بافت و هویت دینی، فرهنگی، مذهبی و اخلاقی آن بوده است.

میرمحمدی با بیان اینکه یزدیها از دیرباز در تدین و حب اهل بیت (ع) شهرت داشته اند، گفت: این خوشنامی امروز با ثبت جهانی بافت تاریخی و حضور بیشتر گردشگران خارجی باید جهانی شود.

استاندار یزد تاکید کرد: مردم یزد باید بتوانند از ظرفیت ایجاد شده در حوزه گردشگری استفاده کنند و فرهنگ اصیل خود که نشأت گرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) است را به جهان صادر کنند.

کد خبر 4081635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha