۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶

نماینده ولی فقیه در لرستان:

سکوت مقابل کشتار مسلمانان/ داعش با سلاح آمریکایی به میدان آمد

سکوت مقابل کشتار مسلمانان/ داعش با سلاح آمریکایی به میدان آمد

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات بودائیان و ارتش میانمار سکوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با بیان اینکه تقوی جامه خیر و خوبی هاست، اظهار داشت: خداوند برای مومنین چیزی جز خیر و خوبی نمی خواهد و مومنین برای خیر و خوبی باید از خدا بترسند و تقوی الهی پیشه کنند.

عید غدیر، عید معنویت و عدالت است

وی افزود: ما در آستانه عید بزرگ غدیر قرار داریم و عید غدیر بزرگترین عید الهی و عید آل محمد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: این عید از روزها و عیدهای بزرگ مسلمین است و اعمالی همچون نماز عید غدیر، خواندن عقد اخوت، صله رحم و ...از اعمال این روز است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه عید غدیر، عید معنویت و عدالت است، گفت: اینکه در این روز حضرت علی (ع) به امامت منصوب می شوند یعنی اینکه این روز ، روز حاکمیت ارزش هل و فضیلت ها است.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت این روز پیامبر(ص) فرموده اند که این روز روز بشریت است و پذیرش ولایت امیرالمومنین پذیرش ولایت انسان کامل و فضیلت ها است زیرا امیوالمومنین(ع) انسان کامل بوده است.

از ظرفیت غدیر در جامعه به خوبی استفاده نشده است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: متاسفانه هنوز از ظرفیت غدیر در جامعه به خوبی استفاده نشده و وقتی که حضرت قائم ظهور کند، متوجه خواهیم شد که ظرفیت غدیر چقدر بوده است.

آیت الله میرعمادی اظهار کرد: جامعه مطلوب اسلامی در سایه غدیر حاصل می شود و باید پژوهش های علمی و ... در خصوص غدیر صورت بگیرد و در عید غدیر هم در کنار جشن و شادمانی باید به کار علمی در خصوص غدیر نیز پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز قیام 17 شهریور و کشتار مردم تهران در میدان لاله تهران گفت: قیام 17 شهریور مردم را برای انقلاب مصمم تر کرد و آمریکا را در دفاع از حکومت شاهنشاهی متزلزل کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: 19 شهریور نیز سالروز وفات آیت اله طالقانی اولین نمازجمعه تهران است که ایشان به حق یک روحانی انقلابی و مبارز خستگی ناپذیر بودند.

آیت الله میرعمادی روز 20 ذی الحجه با اشاره به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) و شهادت آیت الله مدنی دومین  شهید محراب نیز گفت: روش و منش ایشان نیز در صبر و بردباری به روش و بزرگی امام موسی کاظم در کظم غیظ شباهت داشت.

آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می برد

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکا باید بداند که آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می برد افزود: اینها به خاطر شکست های پی درپی شان دچار توهم و سرگردانی شده اند و به همین دلیل خواستار بازدید از مراکز نظامی ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: بازدید از مراکز نظامی ایران یک توهم است چون اینها نمی دانند که با چه کسانی طرف هستند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز شاهد پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و ...هستیم گفت: این پیروزی ها برای مسلمانان افتخار است و ما امروز شاهد زوال و اضمحلال کامل گروهک داعش هستیم.

وی افزود: الحمدلله ظلمی که داعش کرد دامنگیر خودش شده و سرنوشت داعش اضمحلال و نابودی است.

داعش با سلاح آمریکایی به میدان آمد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: داعش تفکر وهابی داشت و با سلاح آمریکایی به میدان آمد و صهیونیست ها نیز اطلاعات سیاسی، نظامی و ... در اختیارش می گذاشتند ولی امروز داعش و تفکر وهابی شکست خورده و جبهه مقاومت پیروز شده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آمریکا خیلی تلاش کرد تا بر خاورمیانه مسلط شود، گفت:آمریکا در خاورمیانه اتاق فکر تشکیل داد، دخالت نظامی کرد و جبهه هایی همچون داعش، النصرع، طالبان و ...ایجاد کرد اما امروز سیاست ها و قدرتهای آمریکا در منطقه شکست خورده است.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: آمریکا می خواست کشورهای اسلامی را تجزیه کند ولی جبهه مقاومت در برابرش ایستاد و شکست خورد.

وی ادامه داد: همین ها باعث شده است که آمریکا یک روز بهانه هسته ای، یک روز بهانه موشک و یک روز بهانه بازدید نظامی بگیرد.

نسل کشی و نابودی مسلمانان در یمن و میانمار

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فجایع یمن و میانمار اشاره کرد و گفت: امروز هزاران کودک یمنی به خاطر جاه طلبی آل سعود دچار سوتغذیه شده اند و زیرساخت های نظامی، اقتصادی و ...این کشور نابود شده و یک فاجعه بزرگ انسانی در یمن شکل گرفته است.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: ۶ تا ۸ میلیون مسلمان در کشور میانمار زندگی می کنند که توسط بودائیان و ارتش این کشور کشته می شوند، سوزانده می شوند و آنچه امروز در یمن رخ می دهد  نسل کشی و نابودی مسلمانان است.

وی ادامه داد: بودائیان و ارتش، خانه های مسلمانان را به آتش می کشند و مسلمانان را زنده زنده در آتش می سوزانند و کودکان را به دار می کشند اما مدعیان حقوق بشر پاسخی برای این کارها ندارند و در مقابل جنایات بودائیان و ارتش، سکوت کرده اند و ما این نسل کشی مسلمانان را محکوم می کنیم زیرا این فجایع به حدی دردناک است که انسان نمی تواند حتی آنها را ببیند.

مسئولان برای جاده حادثه خیز ازنا - شازند فکری کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: لازم است سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان ملل، جامعه بین الملل و ... جلوی این نسل کشی را بگیرند.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوادثی در سطح استان رخ می دهد که جای تاسف دارد، گفت: اینکه تعدادی از هم استانی های ما در جاده ازنا- شازند جانشان را از دست می دهند دردناک است و مسئولان باید برای رفع این مشکل فکری بکنند.

آیت الله میرعمادی افزود: باید جلوی این گونه حوادث گرفته شود و اقدامات لازم صورت بگیرد زیرا ما خودمان را نسبت به مال و جان و ناموس مردم مسئول می دانیم و به خاطر اهمیت این مسایل آنها را در نماز جمعه مطرح می کنیم.

وی ادامه داد: در استان ما چندنقطه حادثه خیز وجود دارد که باید مسولان برای رفع مشکل آنها اقدام کنند.

کد خبر 4081796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha