۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲

امام جمعه موقت تفت:

غدیر باید همانند عاشورا بزرگ داشته شود

غدیر باید همانند عاشورا بزرگ داشته شود

یزد ـ امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه این روزها شاهد بروز برخی انحرافات مذهبی هستیم، گفت: شاید اگر غدیر نیز مانند عاشورا بزرگ داشته می‌شد، امروز شاهد این اندازه انحرافات مذهبی نبودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین فلاح در خطبه های این هفته نمازجمعه تفت با تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم و تاکید بر برپایی جشن و سرور در این روز بزرگ اظهار داشت: شایسته است مجالس شاد در روز عید غدیر برگزار شود اما باید حرمت‌ها حفظ شود.

وی ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری جشن های عید غدیرخم بیان کرد: توصیه بزرگان و مراجع بزرگ است که حرمت اماکن مقدسه باید نگاه داشته شود.

فلاح با بیان اینکه می توان مجالس شاد بدون گناه و معصیت برگزار کرد، ادامه داد: اگر جشن نیمه شعبان یا جشن غدیر می گیریم، آرزو داریم امام زمان (عج) و فاطمه زهرا (س) در آن شرکت کنند بنابراین باید جشن‌ها را به نحوی برگزار کنیم که شایسته حضور اهل بیت (ع) باشد.

خطیب جمعه موقت تفت در بخش دیگری از سخنان با اشاره به عظمت عید غدیر و اوصاف حضرت علی (ع)، عنوان کرد: اگر عید غدیر همانند روز عاشورا بزرگ داشته می شد،‌امروز شاهد این اندازه انحرافات مذهبی نبودیم.

وی تاکید کرد: مردم تلاش کنند همانگونه که عاشورا را گرامی و بزرگ داشته اند، روز عید غدیر را نیز باشکوه برگزار کنند.

فلاح بزرگداشت همه ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار را مهم خواند و افزود: اما در بین همه ولادت‌ها و شهادت‌ها، سه مناسبت عاشورا، فاطمیه و غدیر اهمیت بسیار زیادی دارد و باید نگاه ویژه‌ای به آن بشود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دشمنان این است که این سه مناسبت کمرنگ شود از اینرو باید روز به روز پر رنگتر برگزار شود.

امام جمعه موقت تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فجایع میانمار اظهار داشت: دشمن از عظمت مسلمانان و شیعیان هراس دارد و فشارهایی که دشمنان به مردم مسلمان میانمار می آورند و آنها را مظلومانه به شهادت رسانده و اجساد و خانه هایشان را می سوزانند، همه به واسطه عظمت اسلام است و در این بین سکوت کشورهای مسلمان جهان غیرقابل قبول است.

کد خبر 4081800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha