۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۰۷

با شرکت ۵۰ راس اسب؛

هفته یازدهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

هفته یازدهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته یازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۰ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته یازدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۰ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۶۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب اریس زودتر از خط پایان گذشت و یاسر جرجانی با اسب راپیدو و آرمین آق آتابای با اسب رزی گل به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر بود که نورمحمد بهادر با اسب کارولین عنوان اول را به دست آورد و مهرداد خوجملی با اسب شهیاد و جواد آچاک با اسب گلسا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که مهران عطا با اسب شهرباو رهسپار موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب گلد استار و مهدی صداقت با اسب آی گون به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب دازقوش زودتر از خط پایان عبور کرد و ابراهیم قره داشلی با اسب آی داز و ستار مهرانی با اسب فرانکل به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب شمیلا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و پیمان قلرعطا با اسب الوسی و قربان محمد اودک با اسب داکسی نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب ماه سلطان موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب طاها هورس و جواد آچاک با اسب چه گوارا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نورمحمد بهادر بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته یازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، نورمحمد بهادر با کسب دو مقام نخست و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آرمین آق آتابای موفق به کسب دو مقام نخست شد، جواد آچاک یک مقام نخست و دو مقام سوم کسب کرد و مهران عطا یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته دوازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه ۲۴ شهریورماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4081882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha