۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹

با تقدیر از نیم قرن تلاش‌های هنری سید ابوالقاسم بهشتی؛

کتاب «یادگار ایام» در یزد رونمایی شد

کتاب «یادگار ایام» در یزد رونمایی شد

یزد ـ رونمایی از کتاب «یادگار ایام» اثر سید ابوالقاسم بهشتی از خوشنویسان برجسته یزد به مناسبت عید غدیرخم در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که جمعه شب با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی استان در طول بیش از یک قرن گذشته برگزار شد، یاد و خاطره بنیانگذار انجمن خوشنویسان یزد، سید ابوالقاسم بهشتی گرامی داشته شد.

در کتاب یاد ایام، ۱۸۵ اثر خوشنویسی استاد بهشتی توسط انتشارات یساولی به همت موسسه فرهنگی و هنری نواندیشان آریا کهن به زیور طبع آراسته شده است.

در این مراسم که برخی از مسئولان ملی و استانی همچون نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی، سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی‌اکبر اولیاء معاون سازمان امور اداری و استخدامی و جمعی از مدیران استانی و اصحاب فرهنگ و هنر در آن حضور داشتند از پوستر مربوط به اثر استاد بهشتی رونمایی شد.

سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با تشکر از برگزاری این مراسم توسط خانواده استاد بهشتی اظهار داشت: خوشنویسی ایران معاصر با نام استاد بهشتی گره خورده است.

وی با بیان اینکه استاد بهشتی از هنرمندان با سابقه کشور است از تلاشهای نیم قرن وی تشکر و قدردانی کرد.

کلانتری خاطرنشان کرد: استاد بهشتی در حوزه هنر خوشنویسی سر منشاء فعالیت های مؤثر هنری بوده است و مسیر او باید تداوم پیدا کند.

سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم ضمن قرائت پیام مدیرکل ارشاد استان یزد اظهار داشت: با تلاش استاد بهشتی، آموزش هنر خوشنویسی در استان یزد رونق خاصی گرفت.

وی بیان کرد: آموزش های تخصصی استاد بهشتی جریان تازه ای را به هنر استان یزد منتقل کرد که این جریان تاثیرگذار و ارزشمند بود و تاکنون نیز تداوم یافته است.

در کنار این مراسم، نمایشگاه آثار خوشنویسی سید ابوالقاسم بهشتی، موسس و بنیانگذار انجمن خوشنویسان استان یزد نیز افتتاح شد.

در این نمایشگاه ٦٠ اثر خوشنویسی این استاد خوشنویسی با حضور مدیران و شخصیت های فرهنگی و هنری با همکاری موسسه خیریه فرهنگی پورانیک افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه مذکور برای بازدید برای عموم از روز شنبه ١٨ شهریور به مدت یک هفته در محل خیابان امام خمینی (ره)، کوچه خواجه خضر، بازارچه سوهانکار، کوچه هشتم دایر است.

کد خبر 4082050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha