۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱

با تلاش اوقاف و امور خیریه استان یزد؛

پیاده‌روی «حرم تا حرم» در روز عید غدیر در یزد برگزار شد

پیاده‌روی «حرم تا حرم» در روز عید غدیر در یزد برگزار شد

یزد ـ مراسم ویژه پیاده‌روی «حرم تا حرم» امسال برای نخستین بار در روز عید غدیرخم با تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز جمعی از مردم یزد و سادات این شهر به منظور گرامیداشت واقعه غدیر، از آستان امامزاده سید احمد و سید محمود معروف به امامزاده سید صحرا تا امامزاده سیدجعفر (ع) را پیاده طی کردند.

این کاروان پیاده در طول مسیر با چاوشی خوانی، مداحی در مدح حضرت علی (ع) و همراه داشتن شاخه های گل، واقعه غدیر را گرامی داشتند.

در این مراسم که همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز به صاحبان اسامی علی (ع) بود، ۲ هزار پرس غذا از محل اجرای نیت واقف غدیر بین شرکت کنندگان در مراسم عید غدیر توزیع شد.

حجت الاسلام کرمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در این مراسم گفت: با توجه به فلسفه وجودی غدیر و اینکه همه باید پشتیبان ولی امر مسلمین باشیم، بر همه ما واجب است نه جلوتر از ایشان و نه عقب‌تر از ایشان بلکه همراه و گوش به فرمان ولی فقیه حرکت کنیم.

امروز همچنین جمعی از سادات یزد بنا بر سنت هر سال از امامزاده جعفر (ع) تا محل برگزاری نماز عیدغدیرخم در مسجد امیرچخماق یزد پیاده روی کردند.

کد خبر 4082075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha