۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹

استاندار گیلان:

وجود ۷ مرکز تحقیقاتی در گیلان/عقب ماندگی درحوزه شیلات جبران شود

وجود ۷ مرکز تحقیقاتی در گیلان/عقب ماندگی درحوزه شیلات جبران شود

رشت-استاندارگیلان بااشاره به فعالیت هفت مرکزتحقیقاتی درحوزه پرورش ماهی دراستان،گفت: به دلیل نبود زمین کافی دراستان برای توسعه شیلات باید از آب بندانها استفاده شده تا عقب ماندگی ها جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی ظهر یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس سازمان شیلات کشور و مدیران استانی برگزار شد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مطلوب استان گیلان در حوزه آبزیان، اظهار کرد : بهره برداری از این ظرفیت یکی از مهم ترین وظایف مسئولان این حوزه در استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گیلان همچنین در حوزه پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس در سال های اخیر گام‌های مؤثری برداشته است، افزود: امروز برای بهره برداری از ذخایر دریایی نباید به گذشته توجه کنیم بلکه باید با برنامه ریزی مناسب و داشتن برنامه ویژه در این حوزه گام های موثری برداریم.

استاندار گیلان برضرورت توجه دولت و سازمان شیلات کشور به حوزه شیلات و جهاد کشاورزی استان، گفت: خوشبختانه زمینه های سرمایه گذاری در این حوزه ها در گیلان وجود دارد و تنها نیازمند توجه ویژه مسئولان و جذب سرمایه گذاری در این بخش ها و در حوزه آبزی پروری صورت گیرد.

وی همچنین به وجود هفت مرکز تحقیقاتی در حوزه پرورش ماهی در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود مراکز بین المللی تحقیقاتی در استان سبب شده که گیلان در این زمینه از ظرفیت قابل توجهی نسبت به سایر استان برخوردار شود.

نجفی با بیان اینکه یکی از کمبودها در استان گیلان نبود زمین به اندازه کافی برای بهره برداری در این حوزه ها است، تصریح کرد: به همین منظور باید از پتانسیل آب بندان ها برای توسعه حوزه شیلات و جبران عقب افتادگی ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نبود زمین کافی سبب شده که نتوانیم سایت پشتیبانی پرورش ماهی در قفس تأسیس کنیم، ادامه داد: متاسفانه زمین‌های استان در اختیار ارگان‌های دولتی است و در رایزنی با ارگان‌ها در تلاش هستیم تا این مشکل را مرتفع کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه پرورش ماهی قزل آلا مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: گیلانیان علاقه خاصی به مصرف ماهی سوف دارند که باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی مناسب پرورش این ماهی در استان افزایش یافته تا سود بیشتری نصیب تولیدکنندگان شود.

وی ادامه همچنین به سیل چند روز گذشته در گیلان و خسارت و آسیب دیدن جمعی از شهروندان شرق استان اشاره کرد و افزود: باید نشست های رفع موانع تولید با حضور مدیران بانک ها و صندوق کارآفرینی امید در شهرستان لنگرود برگزار و تسهیلات و امکانات لازم در اختیار مردم خسارت دیده قرار دهید.

کد خبر 4083247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha