۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵

قرآن‌پژوه برگزیده کشور:

جامعه نیازمند کتاب‌های ساده در مورد حقانیت شیعه و غدیر است

جامعه نیازمند کتاب‌های ساده در مورد حقانیت شیعه و غدیر است

یزد ـ قرآن پژوه برگزیده کشور با اشاره به انتشار کتاب آیات ولایت توسط ستاد مبشران غدیر گفت: جامعه نیازمند کتاب‌های ساده و قابل فهم در مورد حقانیت شیعه و واقعه غدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شایق ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب آیات ولایت در بیت امام جمعه یزد با اشاره به آثاری که تاکنون در مورد ولایت، واقعه غدیر و شیعه منتشر شده است، اظهار داشت: کتاب‌های بسیاری در حال و گذشته منتشر شده که این کتاب‌ها بیشتر برای علما و اهل فن و درس مفید بود و عوام مردم از مباحث آن مطلبی برداشت نمی کردند.

وی عنوان کرد: سبک استدلالها در اغلب این کتابها علمی بود و ذهن عموم مردم را درگیر نمی کرد و نمی توانست آنها را به نتیجه ای در این زمینه ها برساند یا از مطالب آن برای پاسخ دادن به شبهات استفاده کنند.

استاد حوزه و دانشگاه یزد تصریح کرد: حقایق دین خدا برای همگان فرستاده شده بنابراین باید به نحوی منتشر شود که همه از آن بهره مند شوند ضمن اینکه اگر ساده گفتیم، علما هم از آن بهره می برند اما اگر مطالب را تخصصی بیان کنیم، عامه مردم از آن بی بهره می مانند.

شایق با اشاره به جنایاتی که داعشی ها علیه شیعیان انجام می دهند، بیان کرد: امروز زمینه خوبی برای توجه به شیعه فراهم شده و در واقع این ضرب المثل مصداق پیدا کرده که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» و این فرصتی است که از حق حضرت علی (ع) دفاع کنیم.

وی اظهار داشت: غدیر مهجور است و معتقدیم اگر روزی حق اهل بیت (ع) ادا شود، مردم به سوی آنها باز می گردند همانگونه خود معصومین (ع) نیز فرموده اند: روزی دنیا ناگهان دنیا به طرف ما باز می گردد و معتقدم اکنون همان زمان است و اگر دیر اقدام کنیم، ضرر کرده ایم.

شایق با تاکید بر اهمیت دفاع از حریم اهل بیت (ع) گفت: دفاع از حریم اهل بیت (ع) امروز بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر حریم آنها رعایت شود، مردم خود به سراغ حرم خواهند رفت.

کد خبر 4083251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha