۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۴۲

ششمین جشنواره فیلم سبز در استان یزد آغاز شد

ششمین جشنواره فیلم سبز در استان یزد آغاز شد

یزد - ششمین جشنواره فیلم سبز ایران با حضور مسئولان استانی، خبرنگاران و دیگر دوستداران محیط زیست در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با تاکید بر  «اقتصاد سبز» و با تمرکز بر «گردشگری پایدار»، «شهر و حمل و نقل پایدار» و «انرژی‌های پاک» با حضور مسئولان استانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد آغاز به کار کرد.

تاکنون دو هزار و ۱۵۷ اثر به بخش تجسمی جشنواره فیلم سبز ایران ارسال شده است و از میان آثار رسیده از کشورهای مختلف و ایران به بخش تجسمی این رویداد فرهنگی عکس ۱۱۴  اثر، پوستر ۱۵۶ اثر، تصویرسازی ۱۰۵ اثر، کاریکاتور ۷۰  اثر، هنرهای مفهومی ۱۸ اثر و ویدئو ارت ۵  اثر توسط هیئت انتخاب برای نمایش در گالری انتخاب شده است.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان یزد در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی هنری محیط زیستی کشور و یکی از بزرگترین جشنواره ها در استان یزد مطرح است که از سال ۷۷ آغاز شده و در سال گذشته بعد از ۱۰ سال توقف دوباره آغاز به کار کرده است.

حسن اکبری افزود: امسال ششمین دوره این جشنواره با هدف فرهنگ سازی و استفاده از ابزار هنر در حفظ محیط زیست در سراسر کشور برگزار می شود.

اکبری با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران فرصتی است که افراد جامعه فریاد و هشدار هنرمندان و فرهیختگان عرصه حفاظت محیط زیست را با گوش و چشم جان بشنوند و ببینند و درک کنند، اظهار داشت: این جشنواره ها باید دایمی باشد.

وی با اشاره به اثرات مخرب توسعه بیان کرد: وقتی به محیط زیست کشور نگاه می کنیم می بینیم خشک شدن تالاب ها، گرفتاری و بحران آلودگی برای کلانشهرها، نابودی ۹۰ درصد ذخایر ژنتیکی کشور، از بین رفتن بیش از ۸۰ درصد داشته های زیست شناسی کشور ناشی از همین توسعه های متوازن است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت محیط زیست استان و انتشار گرد و غبار، خطر انقراض یوز، تلف شدن بیش از ۳ هزار مهره دار در جاده های استان در طول یک سال، بحران آب، توسعه بیش از حد معادن و ...را از آثار به توسعه نامتوازن عنوان کرد و گفت: واقعا شرایط را برای زندگی سخت کرده ایم و حق نسل های آینده را پایمال می کنیم.

وی، ریشه تمام این مشکلات را مسائل اخلاقی دانست و گفت: بحران محیط زیست در دنیا یک بحران اخلاقی است و همه اینها حاصل بی تعهدی ما انسان ها است و اگر مسئولان به فکر آینده نگری باشند واقعا این اتقاقات نمی افتد و راه حل آن این است که باید نسلی را تربیت کنیم که عاشق طبیعت باشند و تعهد اخلاقی به محیط زیست داشته باشند.

اکبری، گردشگری پایدار را یکی از شعارهای جشنواره امسال بیان کرد و گفت: اگر قرار باشد توسعه به شکل نامتوازن صورت بگیرد، اثرات منفی زیادی را دارد.

اکبری افزود: با توجه به پیام جشنواره، با تکیه بر هنر و کارگاه رسانه تلاش می کنیم اخلاق محیط زیستی را در جامعه رواج دهیم تا همه مردم پایبند به محیط زیست باشند.

به گزارش مهر، در حاشیه افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی محیط زیست کارگاه آموزشی رسانه با حضور خبرنگاران استان برگزار شد.

گفتنی است فیلم های این جشنواره از  ۱۸ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری به مدت یک هفته در قالب فیلم و به صورت کلیپ های کوتاه و به صورت رایگان برای عموم مردم، علاقمندان و دوستداران محیط زیست در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد اکران می شود.

کد خبر 4083359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha