۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹

استیو بانون:

جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست می‌دهند

جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست می‌دهند

استراتژیست سابق کاخ سفید می گوید اگر جمهوریخواهان بر سر مسئله مهاجرت به اتفاق نظر نرسند، این احتمال وجود دارد که در رقابت ۲۰۱۸ ، کنترل مجلس نمایندگان را از دست بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «استیو بانون» استراتژیست سابق کاخ سفید که زمانی از وی به عنوان پدر معنوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، یاد می شد؛ در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» هشدار داد: جدال جمهوریخواهان برای بیرون کردن مهاجرین غیر قانونی که دوران کودکی خود را در ایالات متحده سپری کرده اند؛ می تواند به قیمت از دست دادن کنترل آنها بر مجلس نمایندگان آمریکا تمام شود.

گفتنی است، بانون که عقاید افراط گرایانهش درباره مهاجرت، تغییرات اقلیمی و تجارت، تاثیر بسزایی بر خط مشی ستاد انتخاباتی ترامپ داشت؛ ماه میلادی گذشته (آگوست) به واسطه اختلافات داخلی کاخ سفید، برکنار شد.

وی در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» سی بی اس گفت ممکن است اختلاف نظر جمهوریخواهان درباره سرنوشت ۸۰۰ هزار مهاجر غیر قانونی، به قیمت ناکامی آنها در رقابت مجلس نمایندگان تمام شود که سال میلادی ۲۰۱۸ برگزار می شود.

ترامپ هفته گذشته از قصد خود برای پایان دادن به برنامه «داکا» خبر داد که به مهاجرین جوان که دوران کودکی خود را در  ایالات متحده سپری کرده اند اجازه زندگی و اشتغال در این کشور را می دهد.

وی به کنگره ۶ ماه فرصت داد تا تصمیمی در این خصوص اتخاذ کنند.

این در حالی است که جمهوریخواهان درباره مشروعیت یا عدم مشروعیت تدوام حضور این دسته از مهاجرین غیر قانونی، اختلاف نظر عمیقی دارند.

با این همه، بانون نقش مهاجرین را در آبادی آمریکا انکار کرد و مدعی شد: آمریکا فقط با همت شهروندان خودش، آباد شده است!

کد خبر 4083632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha